קרדיולוגיה

רמות טרופונין T גבוהות בקרב חולי סוכרת סוג 2 ומחלת לב איסכמית יציבה מהוות גורם חיזוי למוות קרדיווסקולרי, אוטם ושבץ (NEJM)

רמות טרופונין T קרדיאלי היוו גורם חיזוי בלתי תלוי לתמותה קרדיווסקולרית, אוטם שריר הלב (MI) ושבץ בקרב מטופלים עם סוכרת סוג 2 ותעוקת חזה יציבה, כך עולה ממחקר חדש המתפרסם היום ב-NEJM.

החוקרים מציינים ברקע כי ריכוזי טרופונין משמשים לזיהוי מטופלים העשויים להנות מרהוסקולאריזציה דחופה בשל אירוע כלילי חד. החוקרים שיערו שנתון זה עשוי להיות שימושי גם במטופלים עם מחלת לב איסכמית יציבה לצורך זיהוי אלה הנמצאים בסיכון גבוה לאירועים קרדיווסקולרי ים ואשר עשויים גם להנות מרהסקולריזציה כלילית מידית.

החוקרים מדדו את רמות הטרופונין T ברמת רגישות גבוהה ב-2,285 מטופלים אשר סבלו גם מסוכרת סוג 2 וגם ממחלת לב כלילית יציבה ואשר נכללו במחקר ה-Bypass Angioplasty Revascularization Investigation in Type 2 Diabetes .

החוקרים בחנו את הקשר בין ריכוזי טרופונין T ויעד משול של תמותה קרדיווסקולרית, MI , או שבץ. נעשתה הערכה אם הקצאה אקראית לרהוסקולריזציה מיידית תפחית את שיעור ההגעה ליעד המחקר במטופלים עם רמות לא תקינות של טרופונין T (מעל 14 נ”ג/ליטר) , בהשוואה לאלה עם רמות טרופונין T נורמליות. (מתחת ל-14 נ”ג/ליטר) .

החוקרים מדווחים כי מבין 2,285 המטופלים, 99.6% היו עם רמות  ניתנות לבדיקה (מעל 3 נ”ג/ליטר) של טרופונין T ו-897 (39.3%) היו עם ריכוזי טרופונין T לא תקינות בתחילת המחקר .

השיעור ה-5 שנתי של הגעה ליעד המחקר היה 27.1% מבין המטופלים שהיו עם רמות לא תקינות של טרופונין T בתחילת המחקר, בהשוואה ל-12.9% מבין אלו עם ריכוזים תקינים.

במודל שהיה מותאם לגורמי סיכון קרדיווקולריים, חומרת סוכרת, חריגות אלקטרוקרדיוגרפיות, ואנטומיה קורונרית – יחס הסיכון להגעה ליעד המשולב היה 1.85 (בטווח 1.48-2.32, P<0.001 ) באלה עם רמות טרופונין T מוגברות.

מבין המטופלים עם רמות לא תקינות של טרופונין T , הקצאה אקראית לרהוסקולריזציה מיידית, בהשוואה לטיפול מדיקלי בלבד, לא הובילה לירידה מובהקת בשיעור ההגעה ליעד המחקר (סיכון יחסי 0.96, בטווח 0.74-1.25) .

החוקרים מסכמים כי ריכוזי טרופונין T מהווים גורם חיזוי בלתי תלוי לתמותה מסיבה קרדיווסקולרית, MI , או שבץ במטופלים עם מחלה כלילית איסכמית יציבה וסוכרת סוג 2.  עם זאת, רמות טרופונין T של מעל 14 נ”ג / ליטר לא זיהו תת קבוצה של מטופלים שעשויה להפיק תועלת מביצוע מיידי של רהוסקולריזציה.

N Engl J Med 2015; 373:610-620

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה