קרדיולוגיה

שירות בתי הסוהר החליט על הקמת חדר מיון שיאפשר הזנת שובתי רעב ללא תלות ברופאי בתי החולים המסרבים לבצע הזנה בכפייה (מאקו)

ע”פ דיווח בחדשות ערוץ 2 שירות בתי הסוהר (שב”ס) החליט על הקמת חדר מיון במרכז הרפואי של השב”ס, וזאת בכדי שניתן יהיה לבצע הזנה בכפייה בעצירים שובתי רעב ללא צורך להעביר השובתים לבתי החולים, שם כידוע הרופאים מסרבים לבצע הזנה בכפייה.

לדיווח במאקו

הערת המערכת: בניסיון להגן על ההחלטה אמר השר במשרד התקשורת, אופיר אקוניס , שאין זה הזמן ל”צדקנות” כיוון שמוות של שובת רעב פלשתיני בכלא יגרום ל”חבית הנפץ” שבאזורנו להתפוצץ.  ככה כנראה חושב ומדבר פוליטיקאי, האתיקה פחות מעניינת אלא המשמעויות הפוליטיות והמדיניות .

חייבים לציין, שבכל הדיון הסוער המתקיים בין הגורמים הממשלתיים להר”י, נראה שאין מחלוקת על כך שבמידה ושובת רעב יגיע למצב של סכנת חיים חמורה, מן הסתם כבר ללא הכרה או הכרה מעורפלת (ובדאי גם ללא יכולת להתנגד לקבלת טיפול שיכול לכלול גם הזנה) – הוא יקבל טיפול רפואי הולם ועל כך גם בהר”י מסכימים בוודאי. הוויכוח הוא על שלב אחד לפני כן, כששובת הרעב עדיין יכול להתנגד לקבלת טיפול לרבות הזנה בכפייה. אבל האם מי שמסוגל להתנגד בכוח יכול להיות בסכנת חיים חמורה ? נראה שאם תהיה הגדרה ברורה ומקובלת על שני הצדדים למצב של סכנת חיים חמורה – שניתן יהיה להגיע להסכמה בין הצדדים…(במיוחד שייתכן ו”נזכה” גם בקרוב לראות שובתי רעב יהודיים , מהצד השני של המתרס…).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה