קרדיולוגיה

ניתן לשחרר מוקדם חולים עם כאבי חזה ללא עדות למחלה כלילית משמעותית בבדיקת CCTA (מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Society of Cardiovascular Computed Tomography)

חולים בסיכון נמוך או בינוני הפונים לחדרי מיון בשל כאבי חזה עם בדיקת CCTA (Coronary CT Angiography) שוחררו לביתם בתוך כשמונה שעות במידה ולא הייתה עדות למחלת עורקים כלילית משמעותית בבדיקת ההדמיה; אחרת הם שוחררו לאחר כשלושה ימים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין חומרת היצרות עורקים כליליים ובין הזמן עד לשחרור מבית החולים של חולים שפנו לחדרי מיון בחשד לאוטם שריר הלב.

החוקרים זיהו 684 חולים עם כאב חזה חד, שפנו לחדרי מיון והופנו לבדיקת CCTA בין אוקטובר 2012 ועד מרץ 2015. מבדיקת ההדמיה עלה כי 569 חולים (83%) לא סבלו ממחלת עורקים כלילית משמעותית, אך יתר 115 החולים (17%) אובחנו עם היצרות בינונית לפחות של העורקים הכליליים (היצרות של מעל 50%).

מהמיון ועד לשחרור מבית החולים נדרשו 8.6 שעות בחולים ללא מחלה כלילית משמעותית. חציון הזמן ששהו בבית החולים לפני  השחרור עלה באופן הדרגתי עם עליה בהיצרות מחלה כלילית מ-8 שעות ל-28.4 שעות ל-64.1 שעות בחולים עם היצרות קלה, בינונית, או חמורה, בהתאמה.

מניתוח עלות-תועלת עלה כי בדיקת CCTA בחולים בסיכון נמוך-עד-בינוני עם כאבי חזה צפויה להביא לסיווג החולים לשתי קבוצות אלו עם מחלה כלילית משמעותית בבדיקת CCTA ואלו ללא מחלה משמעותית כאשר קיים קשר ברור בזמן עד לשחרור מבית החולים בשל הבדלים במגמות הטיפול.

החוקרים מתכוונים להמשיך ולבחון את אוכלוסית החולים, ועד כה, נתוני בדיקת CCTA נאספו מ-1,000 חולים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- Society of Cardiovascular Computed Tomography

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה