מה בין רמות וויטמין D ובין פרופיל השומנים בילדים? (PLoS One)

בילדים קיים קשר הפוך בין רמות וויטמין D, כפי שנקבע לפי הריכוז בדם של 25-Hydroxyvitamin D, ובין רמות כולסטרול שאינו HDL, ריכוז טריגליצרידים וכולסטרול כללי בצום, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת PLoS One.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-2,000 ילדים שלקחו חלק בתכנית TARGet KIDS! (The Applied Research Group for Kids) בין השנים 2008-2011. במבוגרים תועד קשר בין ריכוז נמוך יותר של 25(OH)D ובין תסמונת מטבולית, השמנה, יתר לחץ דם, סוכרת, אוטם שריר הלב, אירוע מוחי ובריאות קרדיווסקולארית כללית במגוון מחקרים תצפיתיים, אם כי ה-IOM פרסם לאחרונה הצהרה לפיה אין מספיק עדויות התומכות בחשיבות וויטמין D מעבר לבריאות העצם.

במחקר הנוכחי שכלל ילדים בגילאי 1-5 שנים, כל עליה של 10 מילימול לליטר בריכוז 25(OH)D לוותה בירידה של 0.89 מ”ג לד”ל בריכוז כולסטרול שאינו HDL, ירידה של 1.08 מ”ג לד”ל בכולסטרול כללי וירידה של 2.34 מ”ג לד”ל בריכוז טריגליצרידים. למרות הקשר עם ריכוז כולסטרול שאינו HDL, אותו קשר הפוך עם ריכוז 25(OH)D ו-LDL ו-HDL לא היה מובהק סטטיסטית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים אקראיים ומבוקרים נוספים במטרה לקבוע אם לשינוי רמות וויטמין D בילדות מוקדמת השפעה על ריכוז כולסטרול שאינו HDL.

PLoS One 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה