קרדיולוגיה

מחאת אונקולוגים בכירים בארה”ב כנגד העלויות הגבוהות של טיפולים למחלות ממאירות נמשכת (Mayo Clinic Proceedings)

במאמר מערכת שפורסם ב-Mayo Clinic Proceedings רופאים אונקולוגים הביאו בשנית את מחאתם כנגד העלויות הגבוהות של טיפולים תרופתיים למחלות ממאירות. על המאמר חתומים 118 מומחים מובילים באונקולוגיה.

בראשות המוחים עומדים אונקולוגים שהחלו בצעדים כנגד העלויות הגבוהות של התרופות לטיפול במחלות אונקולוגיות לפני מספר שנים. טענתם היא כי העלויות הגבוהות פוגעות בחולי סרטן.

במאמרם, המומחים פירטו שוב כיצד העלויות הגבוהות של הטיפולים התרופתיים מזיקות לחולי סרטן בארצות הברית. כל התרופות החדשות לטיפול במחלות ממאירות, שאושרו במהלך שנת 2014 ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, זכו לתג מחיר של למעלה מ-120,000 דולרים לשנת טיפול.

לאחר שינויים שחלו לאחרונה בכיסויי הביטוח הרפואי בארצות הברית, על החולים לשלם בעצמם כ-20-30% מסך העלויות של תרופות אלו (כלומר, עליהם להוציא מכיסם כ-25,000-30,000 דולרים). מדובר בסכום העומד על כמחצית מההכנסה השנתית הממוצעת למשק בית בארצות הברית.

חולי סרטן רבים נותרים עם הבחירה הבלתי-אפשרית בין השקעת כל המשאבים שלהם על טיפולים העשויים להציל את חייהם או זניחת אפשרות הטיפול על-מנת לאפשר לבני משפחתם את הצרכים הבסיסיים. ההחלטה קריטית עוד יותר עבור אזרחים ותיקים, שלעיתים קרובות נפגעים מהמחלות הממאירות ומנגד הכנסתם נמוכה יותר ואין להם משאבים רבים.

לאור עלויות הטיפולים, כ-10-20% מחולי הסרטן אינם מקבלים את הטיפול המומלץ או שאינם נוטלים את הטיפול התרופתי בהתאם להוראות.

קבוצת המומחים מפרטת מספר צעדים העשויים להביא לשיפור המצב ולאפשר לכוחות השוק לעבוד טוב יותר. בין ההצעות שלהם נכללות הצעה לאפשר למדיקייר לנהל משא ומתן על מחירי התרופות, לאפשר לחולים לייבא תרופות למחלות ממאירות ממדינות אחרות בהן המחירים נמוכים יותר, למנוע עסקאות של תשלום-עבור-עיכוב למהדורות גנריות שהן הרבה יותר זולות (תשלום מצד החברות שפיתחו את תרופת המקור לחברה שפיתחה תחליף גנרי), ולעודד איגודים לשקול את הערך של הטיפולים בטרם קביעת ההמלצות.

לסיום, המומחים מסבירים כי עם שימוש נכון במשאבים הזמינים, ניתן יהיה לעודד את נציגי הציבור לתמוך בצורה ברורה יותר באינטרסים של חולי הסרטן.

עלות ותועלת הופכים למאזן החשוב ביותר ולסוגיות העיקריות באונקולוגיה. בכנס השנתי האחרון מטעם ה-ASCO, הנושא אף עלה בהרצאה העיקרית, כאשר אונקולוג מוביל הזהיר כי אופן התמחור הקיים אינו יכול להימשך, תוך הצגת דוגמא לטיפול אימונותרפי חדש שעלותו צפויה לעלות על מיליון דולר למטופל בשנה אחת.

Mayo Clinic Proceedings

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה