תזונה בריאה עשויה לסייע במניעת הידרדרות קוגניטיבית (מתוך כנס ה-AAIC)

מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference, עולה כי תזונה נכונה עשויה לסייע בשמירה על בריאות המוח, כאשר מתוצאות המחקר עלה כי דפוס תזונה בריא לווה בסיכון מופחת לבעיות בתפקוד הקוגניטיבי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את איכות התזונה בהקשר של התפקוד הקוגניטיבי, על-בסיס שאלוני REAP (Rapid Eating and Activity Assessment for Patients) ב-549 משתתפים ללא דמנציה. מדגם המחקר כלל 60% נשים, 70% לבנים, בגילאי 80 שנים, עם 14 שנות השכלה.

בסיכומו של דבר, דפוס תזונה בריא לווה בסיכויים נמוכים יותר לליקוי בתפקוד הניהולי לאחר תקנון לגיל, מין, מדד מסת גוף, מחלות לב וכלי דם ושנות השכלה (יחס סיכויים של 0.65, P=0.09). לא נמצא קשר בין דפוס התזונה ובין זיכרון אפיזודי או תפקוד קוגניטיבי מילולי. עם זאת, החוקרים זיהו השפעה של הגזע על הקשר, כאשר הקשר הנ”ל היה מוגבל ללבנים בלבד.

בניתוח הנתונים מצאו החוקרים כי בקרב לבנים, תזונה בריאה לוותה בסיכויים נמוכים יותר להפרעה בתפקוד הניהולי (יחס סיכויים של 0.47, p=0.04), וכך גם צריכה בריאה יותר של שומן (יחס סיכויים של 0.48, p=0.05), שומן טראנס (יחס סיכויים של 0.34, p=0.003). עם זאת, בקרב שחורים, לא זוהה קשר בין מדדי REAP ובין תוצאות התפקוד הקוגניטיבי.

ההבדלים בין הגזעים עשויים לנבוע מעליה בנטל מחלות כלי דם בשחורים או מוגבלות שאלוני REAP בשחורים. כמו כן, רק 25% מהמשתתפים במחקר היו שחורים וייתכן כי מספר המשתתפים היה פשוט קטן מדי.

מתוך כנס ה-AAIC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה