קרדיולוגיה

ההשפעה של הרדמה כללית על בטיחות ותוצאות התערבות אנדווסקולארית לטיפול בחולי שבץ מוחי (Stroke)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Stroke עולה כי הרדמה כללית מלווה בתוצאות נוירולוגיות גרועות יותר ותמותה מוגברת עם טיפול אנדווסקולארי בחולים לאחר אירוע מוחי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הרדמה כללית לטיפול אנדווסקולארי במקרה של אירוע מוחי איסכמי חד עשויה להוביל לתוצאות פחות טובות. במסגרת מחקר Interventional Management of Stroke III חולקו באקראי חולים בתוך שלוש שעות מאירוע מוחי איסכמי חד לטיפול תוך-ורידי ב-tPA (Tissue-Type Plasminogen Activator) עם או ללא התערבות אנדווסקולארית. הרדמה כללית בתוך שבע שעות מהופעת האירוע המוחי תועדה לפי הפרוטוקול. תוצאות טובות הוגדרו בנוכחות מדד mRS (Modified Rankin Score) של עד 2 נקודות לאחר 90 ימים. הם השלימו ניתוח רב-משתנים שכלל תקנון למדד NIHSS (8-19 נקודות לעומת 20 ומעלה), גיל ומרווח זמן מדיקור המפשעה.

במסגרת המחקר חולקו באקרא 434 חולים להתערבות אנדווסקולארית, 269 טופלו תחת הרדמה מקומית (62%) ו-147 תחת הרדמה כללית (33.9%); ב-18 חולים (46%) לא היו נתונים אודות סוג ההרדמה. שתי הקבוצות היו דומות למעט חציון מדד NIHSS בסיסי (16 עם הרדמה מקומית לעומת 18 עם הרדמה כללית, p<0.0001). בקבוצת ההרדמה הכללית תועדה שכיחות נמוכה יותר של תוצאות טובות (יחס סיכון מתוקן של 0.68, p=0.0056) ועליה בסיכון לתמותה באשפוז (סיכון יחסי מתוקן של 2.84, p=0.0002). באלו עם הרדמה כללית מסיבה רפואית תועדו תוצאות גרועות יותר (סיכון יחסי מתוקן של 0.49) ותמותה מוגברת (סיכון יחסי של 3.93) עם נטיה לתמותה מוגברת עם הרדמה כללית שגרתית.

החוקרים לא זיהו הבדלים בסיכון המתוקן לדימום תת-עכבישי או דימום תוך-מוחי תסמיני.

החוקרים כותבים כי הממצאים תומכים בבחירת אפשרות הרדמה מקומית, במידת האפשר, במהלך התערבות אנדווסקולארית.

Stroke 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה