קרדיולוגיה

השוואה בין רה-וסקולריזציה מילעורית או ניתוחית בחולי סוכרת עם NSTE-ACS ומחלה רב-כלית (Circulation Cardiovascular Interventions)

במאמר שפורסם במהלך חודש יוני בכתב העת Circulation: Cardiovascular Interventions מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר ACUITY מהם עולה כי בחולי סוכרת עם תסמונת כלילית חדה ומחלה רב-כלית, התערבות כלילית מילעורית (PCI או Percutaneous Coronary Intervention) לוותה בשיעורי דימום ונזק כלייתי חד נמוכים יותר, בהשוואה לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים (CABG או Coronary Artery Bypass Grafting), עם שיעור גבוה יותר של פרוצדורות רה-וסקולריזציה נוספות ושיעורים דומים של אוטם שריר הלב, אירועים מוחיים ותמותה לאחר שנה אחת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי גישת הרה-וסקולריזציה המועדפת בחולי סוכרת עם תסמונת כלילית חדה ומחלה כלילית רב-כלית אינה ברורה. כעת הם ביקשו לבחון את תוצאות הטיפול בחולי סוכרת עם תסמונת כלילית חדה בסיכון בינוני וגבוה ומחלה רב-כלית, שטופלו בגישת PCI לעומת CABG.

מבין 13,819 חולים עם תסמונת כלילית חדה בסיכון בינוני וגבוה, שלקחו חלק במחקר ACUITY (Acute Catheterization and Early Intervention Triage Strategy), 1,772 חולי סוכרת אובחנו עם מחלה רב-כלית עם מעורבות של LAD וטופלו בגישת PCI (1,349 חולים) או CABG (423 חולים).

החוקרים התאימו בין מאפייני הבסיס של החולים בשתי הקבוצות, עם סך כולל של 326 זוגות תואמים (163 מטופלים ב-PCI ו-163 מטופלים לאחר ניתוח CABG). לאחר 30 ימים, הטיפול בגישת PCI לעומת CABG לווה בשיעורים נמוכים יותר של דימום (15.3% לעומת 55.6%, p<0.0001), עירויי דם (9.2% לעומת 43.2%, p<0.001) ונזק כלייתי חד (13.4% לעומת 33.6%, p<0.0001), אך עם שיעור גבוה יותר של פרוצדורות רה-וסקולריזציה לא-מתוכננות (6.9% לעומת 1.9%, P=0.003).

לאחר שנה אחת, PCI לווה בשיעורים גבוהים יותר של פרוצדורות רה-וסקולריזציה חוזרות (19.5% לעומת 5.2%, p=0.0001), עם הבדל לא-מובהק סטטיסטית בשיעורי אוטם שריר הלב, אירועים מוחיים ותמותה, לאחר 30 ימים או שנה אחת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולי סוכרת עם תסמונת כלילית חדה ומחלה רב-כלית, טיפול בגישת PCI לווה בשיעור נמוך יותר של דימומים ופגיעה כלייתית, אך בשיעור גבוה יותר של פרוצדורות רה-וסקולריזציה חוזרות.

Circulation:Cardiovascular Interventions 8 (6), (Jun 2015)

מתוך DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה