קרדיולוגיה

רצי סיבולת תחת דיאטה דלת-פחמימות שורפים יותר שומנים (מתוך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-ACSM)

רצי סיבולת המקפידים על דיאטה דלת-פחמימות עשויים לשרוף עד 1.54 גרם שומנים לדקה, קצב גבוה בלפחות 50% בהשוואה להערכה הגבוהה ביותר שתוארה עד כה, כך מדווחים חוקרים במהלך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-American College of Sports Medicine.

להערכת ההשפעה של דיאטה דלת-פחמימות על אימוני סיבולת, החוקרים גייסו למחקר 20 רצים מנוסים מרחבי ארצות הברית. כל הספורטאים השלימו מירוץ של 50 מיילים, כולם היו גברים, בגיל ממוצע של 33.5 שנים, ועם מדד מסת גוף ממוצע של 22.6 ק”ג למטר בריבוע.

עשרה מהספורטאים הקפידו על דיאטה דלת-פחמימות, שכללה 28% שומנים, 15% חלבונים ו-58% פחמימות, ועשרה הקפידו על דיאטה דלת-פחמימות שכללה 71% שומנים, 19% חלבונים ו-11% פחמימות. כל המשתתפים הקפידו על הדיאטה הנ”ל למשך לפחות שישה חודשים.

כאשר הספורטאים רצו על הליכון, החוקרים מדדו את צריכת החמצן וייצור פחמן דו-חמצני. ממדידות אלו הם חישבו את היכולת האירובית המקסימאלית של כל ספורטאי ואת כמות השומן והפחמימות ששרפו.

לא זוהו הבדלים משמעותיים ביכולת האירובית בין שתי הקבוצות. עם זאת, בממוצע, באלו תחת דיאטה עתירת-פחמימות שריפת השומן הייתה נמוכה יותר בהשוואה לאלו תחת דיאטה דלת-פחמימות (0.67 לעומת 1.54 גרם, p<0.0001).

מתוך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-ACSM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה