קרדיולוגיה

טיפול בתכשיר קומבינציה amlodipine/valsartan (אקספורג’) או בתוספת hydrochlorothiazide משיג ירידה אפקטיבית ברמות לחץ דם באוכלוסיות מגוונות מבחינה אתנית וקלינית (Vasc Health Risk Manag)

מחקר רחב היקף  שכלל מגוון של אוכלוסיות ממוצא אתני שונה מחזק את העדויות באשר ליעילות הקלינית של טיפול משולב באמצעות  amlodipine/valsartan (אקספורג’, נוברטיס) וכן באמצעות של שילוב של amlodipine/valsartan/hydrochlorothiazide (להלן am/val/HCT ) בקבוצות אתניות ותתי קבוצות קליניות שונות וחשובות הסובלות מיתר לחץ דם (יל”ד).

מחקר ה-EXIT (ר”ת של EXperienCe ofamlodIpineandvalsarTanin hypErtension) דיווח על ירידות רלבנטיות ברמות לחץ דם בכל המינונים הקיימים של אקספורג’ ו-am/val/HCT הניתנים בכדור משולב אחד. המחקר בחן באופן פרוספקטיבי אוכלוסייה רב-אתנית של מטופלים עם יל”ד לאורך 26 שבועות , אשר טופלה בהתאם לפרקטיקה הקלינית המקובלת (תנאי “עולם אמיתי”).  בדיווח הנוכחי, מציגים המחברים את התוצאות בתתי קבוצות הנמצאות בסיכון גבוה, לרבות קשישים, שמנים, סוכרתיים או יל”ד סיסטולי מבודד. בנוסף, המחברים מציגים גם אנליזת פוסט הוק בהתייחס לטיפול קודם יחיד או דואלי ביל”ד .

המטופלים שקיבלו מרשמים לאקספורג’ או ל-am/val/HCT היו במעקב לאורך 26 + 8 שבועות , במחקר לא התערבותי זה, לאורך 13 מדינות במזרח התיכון ואסיה. השינויים בלחץ הדם הסיסטולי, לחץ דם דיאסטולי בישיבה, ובטיחות כללית נמדדו והוערכו ע”י החוקרים.

החוקרים מדווחים כי בסה”כ השתתפו 9,794 מטופלים באנליזה, כשמהם ל-8,603 נרשם אקספורג’ ול-1,191   Aml/Val/HCT . מתוך המשתתפים, 15.5% היו קשישים, 32.5% היו שמנים,  31.3% סבלו מסוכרת, ול-9.8% היה יל”ד סיסטולי מבודד.

נמצא שהטיפול באקספורג’ וב-Aml/Val/HCT  היה קשור עם ירידה קלינית ומשמעותית מבחינה קלינית של רמות לחץ דם סיסטולי ודיאטסולי בישיבה לאורך כל תתי הקבוצות שנכללו באנליזה.

בקבוצת הקשישים הירידה ברמות לחץ הדם הסיסטולי/דיאסטולי הייתה -32.2-/ 14.3- מ”מ כספית תחת אקספורג’ ושל  38.5-/ 16.5- מ”מ כספית ב-Aml/Val/HCT .

כך גם , בהתאמה לגבי מטופלים שמנים : -32.2/-17.9- מ”מ כספית ו–38.5/-18.4 – מ”מ כספית, סוכרתיים : -30.3/-16.1 – מ”מ כספית ו–34.4/-16.6 – מ”מ כספית, ומטופלים עם יל”ד סיסטולי מבודד : -25.5/-4.1 – מ”מ כספית ו- -30.2/-5.9 – מ”מ כספית .

ירידה נוספת בערכי לחץ הדם עם אקספורג’ או Aml/Val/HCT  בתרופה אחת נצפו גם במטופלים שקיבלו לפני כן טיפול מונותרפי או דואלי ליל”ד.

בסה”כ, מציינים החוקרים, שני הטיפולים, אקספורג’ ו-Aml/Val/HCT , היו נסבלים היטב. 

החוקרים מסכמים כי מחקר רחב היקף זה ורב-אתני  זה תומך בעדויות לפיהן טיפול בכדור משולב של אקספורג’ או Aml/Val/HCT הוא אפקטיבי בתתי קבוצות אתניות וקליניות רלבנטיות ומשמעותיות הסובלות מיל”ד .

Vasc Health Risk Manag.2015 Jan 21;11:71-8

הערת המערכת: לעובדה שניתן לטפל בכדור בודד משולב, ולסבילות הטובה, יש כמובן משמעות רבה מבחינת ההיענות לטיפול שלה חשיבות רבה בהצלחת הטיפול לאורך זמן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה