קרדיולוגיה

רופאים רבים אינם מקפידים על בדיקות סקר לגורמי סיכון לאובדנות בחדרי המיון (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA)

רופאים רבים, בהם גם פסיכיאטרים, לעיתים קרובות אינם משלימים בדיקות סקר להערכת גורמי סיכון ידועים לאובדנות בחדרי המיון, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שהוצג במהלך הכנס השנתי מטעם ה-APA (American Psychiatric Association).

החוקרים מקנדה מצאו כי גורמים מוכחים המנבאים אובדנות, בהם בריונות, טראומה בילדות ותכנית אובדנית עם כוונה ברורה, לא נבדקו לעיתים קרובות. למרות שחלק גדול מהגורמים המנבאים הללו חשובים בעיניי רבים, לעיתים קרובים הם לא זוהו במסגרת ההערכה בחדרי מיון.

במטרה להבין טוב יותר את הגורמים המנבאים אובדנות בעלי חשיבות בתהליכי קבלת החלטות בחדרי המיון, החוקרים ערכו סקר שכלל את כל הפסיכיאטרים והרופאים העובדים בחדרי מיון במרכז יחיד, והשוו את התוצאות בין שתי קבוצות רופאים. הם גם השלימו סקירה של הרשומות הרפואיות של כלל החולים (2,080 מטופלים) עם תלונה פסיכיאטרית בין 2011-2013 להערכת גורמים המנבאים אובדנות שנבחנו ולא נבחנו. מבין חולים אלו, ל-672 היו מחשבות אובדניות/התנהגות אובדנית ו-307 השלימו ייעוץ פסיכיאטרי.

לאחר מכן, החוקרים השוו את גורמי הסיכון לאובדנות שנבחנו בחדרי מיון אל מול תוצאות שאלוני הסקירה. מבין 85 פסיכיאטרים ומתמחים בפסיכיאטריה, 55 השיבו לסקר; מבין 62 רופאים בכירים/מתמחים במחלקות לרפואה דחופה, 35 השיבו לסקר.

בסולם של 3 נקודות (מסיכון נמוך לגבוה), המשיבים דירגו את חשיבות גורמי הסיכון כדלקמן:

·         הפרעות פסיכיאטריות (כולל הפרעות מצב רוח, פסיכוזה, ושימוש באלכוהול או סמים): 2.5 מתוך שלוש נקודות.

·         גורמי דחק והעדר תמיכה 2.7 מתוך 3 נקודות.

·         תכנית אובדנית, כוונה, מכתב התאבדות, ניסיון קודם, חומרת הניסיון והעדר חשיבה על העתיד: 2.9 מתוך 3 נקודות.

עם זאת, החוקרים מצאו כי למרות הכרת הגורמים החשובים הללו, רופאים לעיתים קרובות לא השלימו בדיקות סקירה לנושאים אלו. בנוסף, רופאים לא השלימו בדיקות סקר שגרתיות להיסטוריה של חשיפה לבריונות או מעשי התעללות, שני גורמי סיכון חשובים לאובדנות.

על-בסיס ממצאים אלו, החוקרים מציעים רשימה מסודרת הכוללת שלוש קטגוריות היסטוריה פסיכיאטרית בעבר ובהווה, סביבת המטופל ומאפיינים של התנהגות אובדנית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה