קרדיולוגיה

סקירה ואיבחון מוקדם של סוכרת סוג 2 וטיפול רב מערכתי בהתאם מורידים את הסיכון לאירועים באופן ניכר בהשוואה לדחייה של 3-6 שנים באיבחון ובטיפול (Diabetes Care)

איבחון מוקדם של סוכרת סוג 2 וטיפול בהתאם גם בגורמי סיכון קרדיווסוקלרים משיג תועלת בריאותית ניכרת , כך עולה ממחקר חדש ב- Diabetes Care .

מטרת החוקרים הייתה להעריך את התועלת של סקירה וטיפול מוקדם בסוכרת סוג 2 בהשוואה לאי סקירה וטיפול מאוחר יותר, וזאת תוך שימוש במודל סימולציה המבוסס על נתונים מתוך המחקר האירופאי ADDITION .

החוקרים עשו שימוש במודל מישיגן, מודל ממוחשב ומתוקף ובנתונים ממחקר ה-ADDITION בכדי להעריך את הסיכון האבסולוטי של תוצאים קרדיווסקולרים , והירידה בסיכון היחסי הקשורה לסקירה ומתן טיפול אינטנסיבי מוקדם, סקירה ומתן טיפול שגרתי, ואי סקירה עם דחייה של 3 או 6 שנים באיבחון ונתן טיפול שגרתי בסוכרת ובגורמי הסיכון הקרדיווסקולריים.

הרצת המודל הממוחשב עם הנתונים הדמוגפיים והקליניים של אוכלוסיית ADDITION חזתה באופן אמפירי ומדוייק את תוצאות המחקר. הירידה האבסולוטית בסיכון שהתקבלה בסימולציה, והירידה בסיכון היחסי היו באופן ניכר גדולים יותר לאחר 5 שנים מביצוע הסקירה, איבחון מוקדם, וטיפול שגרתי בסוכרת וגורמי הסיכון הקרדיווסקולרים , בהשוואה לתסריט עם דחייה של 3 שנים באיבחון והטיפול: ירידה אבסולוטית של 3.3% בסיכון , וירידה יחסית בסיכון של 29% , או דחייה של 6 שנים עם ירידה אבסולוטית של 4.9% וירידה יחסית של 38% .

החוקרים מסכמים כי לסקירה ואיבחון מוקדם, ומתן טיפול בהתאם, בסוכרת ובגורמי הסיכון הקרדיווסקורלים יש תועלת משמעותית וניכרת. הם מציינים שמידת האינטנסיביות של הטיפול בהפחתת רמות סוכר, יתר לחץ דם וכולסטרול פחות חשובה מהעיתוי .

לדעתם, הגישה של  סקירה לאיבחון סוכרת סוג 2 והפחתת הזמן בין הופעת הסוכרת לביצוע האבחנה ומתן טיפול רב תחומי מוקדם היא מועילה ומומלצת. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה