קרדיולוגיה

הערכת סיכון לשימוש לרעה עשוי להשפיע על מתן מרשם לאופיואידים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APS)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-APS (American Pain Society) עולה כי רופאים צפויים לחלק מרשמים לטיפול באופיואידים בשכיחות נמוכה יותר למטופלים בסכיכון גבוה לשימוש לרעה בתרופות אלו, במידה ויהיה ברשותם מידע העשוי לסייע להם בזיהוי מטופלים אלו.

פסיכולוגים סייעו בתכנון מערכת להערכת מטופלים עם כאב כרוני בסיכון גבוה לשימוש לרעה באופיואידים. הם התבססו על גורמי סיכון שזוהו במחקר קודם ושילבו את הדיווחים העצמיים עם ראיון קליני. על-בסיס הערכות אלו, הם סיווגו 151 חולים לשלוש קבוצות סיכון לשימוש לרעה: נמוך, בינוני וגבוה.

החוקרים ביקשו להבין אם הערכות אלו השפיעו על ההחלטות למתן מרשמים לטיפול באופיואידים. הם מצאו כי הסיכוי למרשם לאופיואידים היה גבוה פי 4.22 במידה והחולים סווגו בקטגוריית סיכון נמוכה יותר. עם זאת, הם לא ידעו אם גורמים אחרים מעבר לרמת הסיכון השפיעו על החלטות הרופאים.

מהנתונים עולה כי הסבירות למתן מרשמים לאופיואידים הייתה נמוכה יותר עם טיפול במטופלים עם מדדי כאב גבוהים יותר, היסטוריה של שימוש לרעה, או ציונים גבוהים במדדי Beck Depression Inventory II, Pain Catastrophizing Scale או Screener and Opioid Assessment for Patients in Pain.

הסבירות למתן מרשם לטיפול באופיואידים הייתה גבוהה יותר בנוכחות מערכת יחסים ארוכה עם המטופלים או רמת השכלה גבוהה יותר. גורמים דמוגרפיים, דוגמת גיל ומין, לא השפיעו על ההחלטה לטיפול.

מניתוח רב-משתנים עלה כי רמת הסיכון של המטופלים עדיין הייתה גורם מנבא מרכזי למתן מרשם לטיפול באופיואידים, גם לאחר תקנון לגורמים אלו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה