קרדיולוגיה

ממצאים חדשים קובעים כי אין עליה באשפוזים בשל אי-ספיקת לב עם טיפול ב-Sitagliptin (מתוך הודעת חברת Merck)

חברת מרק פרסמה נתונים ראשונים ממחקר TECOS, המחקר הגדול של החברה להערכת תוצאות קרדיווסקולאריות עם טיפול ב- Sitagliptin (ג’נוביה) בחולים עם סוכרת מסוג 2. מהנתונים עולה כי המחקר ענה על היעד העיקרי שלו: העדר-נחיתות של תוצא הסיום הקרדיווסקולארי המשולב שכלל זמן עד אוטם שריר הלב, אירוע מוחי לא-פטאלי, אנגינה לא-יציבה שדרשה אשפוז או תמותה על-רקע מחלות לב וכלי דם.

חשוב מכך, Sitagliptin, ממשפחת מעכבי DPP-4, לא הביאה לעליה באשפוזים עקב אי-ספיקת לב, תוצא סיום משני של המחקר.

מחקר TECOS הינו מחקר מבוסס-אירועים במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 והיסטוריה של מחלות לב וכלי דם, במהלכו נבחנה הבטיחות הקרדיווסקולארית של טיפול ארוך-טווח ב- Sitagliptin כחלק מטיפול סטנדרטי בהשוואה לטיפול טנדרטי ללא Sitagliptin. מדגם המחקר כלל 14,724 משתתפים מ-38 מדינות בין דצמבר 2008 ועד יולי 2012, וחציון משך המעקב אחר המשתתפים עמד על כשלוש שנים.

מדובר בממצאים חשובים המספקים מקור להרגעה, מאחר ועלו סממנים לאי-ספיקת לב במחקרי SAVOR-TIMI 53 עם טיפול ב-Saxagliptin (אונגליזה) מאותה משפחה, ומגמה של עליה בסיכון לאי-ספיקת לב במחקר אחר להערכת תוצאות קרדיווסקולאריות, EXAMINE, שכלל מעכב DPP-4 אחר, Alogliptin.

ממצאים אלו הובילו ועדה מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי להמליץ לפני שבועיים בלבד על עדכון התווית המצורפת ל-Saxagliptin ולכול סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב עם טיפול זה על-בסיס ממצאי מחקר SAVOR-TIMI 53 ומגמה של עליה בשיעורי התמותה מכל-סיבה.

באשר ל-Alogliptin, הפאנל הצביע גם לטובת עדכון התווית כך שתכלול אזהרה מפני סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב על-בסיס ממצאי מחקר EXAMINE, אם כי הם מכירים בכך שלא היה סממן אמיתי לסיכון עם התרופה.

רבים חיכו זמן רב לממצאי מחקר TECOS ולמרות שלא ניתן להסיק רבות מהנתונים  הראשוניים, הם מסייעים בהסרת חלק מהחשש הכרוך בטיפול.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה