דיווח ראשון על השתלות לב מוצלחות לאחר מות התורמים (The Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים לראשונה על השתלות לב מוצלחות מתורמים לאחר מותם. החוקרים מסבירים כי מגבלות קפדניות על התאמת התורמים, אופטימיזציה של ההגנה על שריר הלב ושימוש בפלטפורמה ניידת לזילוח איברים מחוץ לגוף עשויים לאפשר השתלה מוצלחת של לבבות מתורמים לאחר מותם.

ברקע מסבירים החוקרים כי השתלת לב אורתוטופית הינה טיפול הבחירה לחולים עם אי-ספיקת לב סופנית ועמידה לטיפול. עם זאת, אין מועמדים מתאימים רבים להשתלת לב. למרות שתרומת איבר לאחר המוות משמשת במקרים של כליה, כבד וריאות, הדבר לא בוצע עם השתלת לב. כעת הכותבים מציגים סדרת מקרים של השתלות לב מתורמים לאחר המוות.

המשתתפים במחקר היו חולים בסידני, אוסטרליה, שקיבלו תרומת לב לאחר מוות סירקולטורי של חולים מתחת לגיל 40 שנים, עם זמן איסכמיה חמה מקסימאלי של 30 דקות. החוקרים אספו ארבעה לבבות באמצעות הגנה ראשונית על שריר הלב ותוספת קרדיופלגיה והעבירו אותם למערכת טיפול באיברים לשימור, החייאה והעברה לבית החולים המתאים.

שלושה מקבלי איברים (שני גברים, אישה אחת, גיל ממוצע של 52 שנים) עם מפל טרנס-ריאתי נמוך (פחות מ-8 מ”מ כספית) וללא ניתוח לבבי קודם קיבלו את השתלים. זמן האיסכמיה החמה של הלב מהתורמים עמד על 28, 25 ו-22 דקות, עם זמני זילוח במערכת חוץ-גופית לטיפול באיברים של 257, 260 ו-245 דקות. רמות הלקטט בדם עורקי-ורידי בתחילת הזילוח עמדו על 8.3-8.1 מ”מול לליטר בחולה הראשון, 6.79-6.48 מ”מול לליטר בחולה השני ו-7.6-7.4 מ”מול לליטר בחולה השלישי. ערכי לקטט בתום הזילוח עמדו על 3.6-3.6 מ”מול לליטר, 2.8-2.3 מ”מול לליטר ו-2.69-2.54 מ”מול לליטר, בהתאמה, עדות לקליטת לקטט טובה.

שני חולים נדרשו לתמיכה מכאנית זמנית. בכל שלושת המושתלים תועד תפקוד לבבי תקין בתוך שבוע מההשתלה והם מחלימים היטב לאחר 176, 91 ו-77 ימים מההשתלה.

The Lancet

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה