קרדיולוגיה

גישה פעילה להורדת לחץ דם במטופלים עם שבץ קשורה לשיעור גבוה יותר של מתן טיפול תרומבוליטי בהשוואה לגישה שמרנית (Neurology)

שבץ

ע”פ מחקר חדש מ-Neurology אסטרטגיה של הורדת לחץ דם אקטיבית במטופלים עם פרזנטציה של שבץ קשורה לשיעור גבוה יותר של מתן טיפול תרומבוליטי בהשוואה לגישה השמרנית של מעקב ומדידה בלבד. 

החוקרים ביקשו לבחון אם אסטרטגיה להורדה אקטיבית של רמות לחץ דם משפרת את הסיכוי לקבלת טיפול תרומבוליטי בהשוואה לגישה השמרנית, וכן להעריך את התוצאות התפקודיות של 2 גישות טיפוליות אלה.

לצורך כך בוצעה אנליזה פוסט הוק המבוססת על 2 מחקרים אקראיים ומבוקרים של שבץ, מחקר ה-PRACTISE (ר”ת של Promoting Acute Thrombolysis in Ischemic Stroke) ומחקר ה-PASS (ר”ת של Preventive Antibiotics in Stroke Study ) .

החוקרים כללו את כל המטופלים עם רמות דם מוגברות של מעל 185/110 מ”מ כספית בעת ההופעה בבית החולים, אך אשר היו מתאימים לקבלת טיפול תרומבוליטי ב-IV (ובקיצור IVT) .

ההחלטה אם להשתמש בגישה פעילה להורדת לחץ דם או שמרנית התקבלה בהתאם להנחיות המקומיות בכל בית חולים שהשתתף במחקרים אלו. יעד המחקר המרכזי היה שיעור המטופלים שקיבלו IVT .  יעדים משניים כללו דימום תוך גולגלתי סימפטומטי (חסר נוירולוגי מוגבר ביחד עם דימום המאובחן בהדמייה) , רמת תפקוד לאחר 3 חודשים ,וזמן בין “דלת למחט” .

המחברים מדווחים כי כללו 224 מטופלים, מהם 66 (29%) קיבלו את הטיפול הפעיל ו-158 (71%) את הטיפול השמרני. בקבוצת הטיפול הפעיל 83% מהמטופחים קיבלו IVT לעומת 55% בלבד בקבוצת הטיפול השמרני, כלומר פער אבסולוטי של 28% (ברווח בר סמך של בין 16%-40%).

בהתייחסות רק לאלה שקיבלו IVT, שיעור הדימומים התוך גולגולתיים היה 7% ללא תלות אם קיבלו טיפול פעיל או שמרני להורדת לחץ דם.  לא היה הבדל בזמנים בין דלת למחט בין 2 הקבוצות.

החוקרים מסכמים כי  טיפול פעיל להורדת לחץ דם היה קשור עם שיעור גדול יותר של מטופלים המטופלים ב-IVT בהשוואה לאלה המיטופלים בגישה השמרנית, ללא הבדל בשיעור הדימומים הסימפטומטיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה