קרדיולוגיה

אנטגוניסטים של אלדוסטרון מפחיתים באופו מובהק הסיכון לפרפור פרוזדורים לאחר ניתוח לב עם מכונת לב ריאה (Clin Res Cardiol)

ע”פ מחקר חדש מה-Clin Res Cardiol  טיפול באנטגוניסטים של אלדוסטרון (AA) מפחית באופן מובהק את ההיארעות של פרפור פרוזדורים לאחר ניתוח לב (POAF) עם מכונת לב ריאה.

ברקע למאמר מציינים המחברים כי POAF הוא סוג האריתמיה השכיחה ביותר לאחר ניתוח קרדיאלי. כמו כן , הם מוסיפים כי קיימת עדויות מחקריות עקביות ומידע קליני המצביע על כך ש-AA עשויים לספק אפקט מועיל באשר לרה-מודלינג החשמלי והמבני בשריר לב כושל. החוקרים מציינים כי לאחרונה נמצא ש-eplerenone (אינספרה, פייזר) מפחית את השכיחות של AF שאינו קשור לניתוח כאשר הוא מתווסף לטיפול המומלץ בהנחיות למטופלים עם אי ספיקת לב סיסטולית.

בהתבסס על ממצאים אלה ביקשו החוקרים להעריך באמצעות ניתוח רטרוספקטיבי את האפקט של שני טיפולי AA , אפלרנון (EPL)  וספירונולאקטון (SPL) , הניתנים במינון סטנדרטי כטיפול למניעת היארעות חדשה של POAF במטופלים שמרביתם היו עם מקטע פליטה (EF( לפני הניתוח מתחת ל-40% .

השתתפו במחקר 332 מטופלים (מהם 298 גברים ו-34 נשים, בגיל ממוצע של 64.3 + 9 ) ללא היסטוריה של פרפור פרוזורים.  מכלל המשתתפים 132 קיבלו EPL ארוך טווח או SPL בנוסף לחסמי בטא/סטטינים ו-200 מטופלים לא קיבלו EPL או SPL .

כל המטופלים עברו ניתוח מעקפים (CABG) ו/או ניתוח מסתמים. בקבוצה ללא טיפול ב-AA (שה-EF שלה היה 35.8 + 6% ) , שיעור של 45% סבלו מ-PROF , בעוד שבקבוצה שקיבלה AA (עם EF של 36.2 + 5%) רק 30.3% מהמטופלים חוו POAF , וההבדל בין הקבוצות היה מובהק סטטיסטי.

ניתוח רגרסיה לוגיסטית רבת משתנים מצאה שרק השימוש ב-AA וקוטר הפרוזדור השמאלי השפיעו באופן מובהק על התפתחות POAF , גם לאחר התאמות למשתנים קליניים נוספים. מסקנת החוקרים היא שטיפול באמצעות AA מפחית באופן מובהק את ההיארעות של POAF כאשר מוסיפים אותם לטיפול הסטנדרטי לאי ספיקת לב במטופלים העוברים ניתוח לב עם מכונת לב ריאה.

Clin Res Cardiol.2015 Jan;104(1):31-7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה