קרדיולוגיה

מחקר ישראלי: צריכת קנביס אינה מעלה את הסיכון להתפתחות דיכאון (הארץ, Journal of Affective Disorders )

במאמר המתפרסם ב”הארץ” ע”י ד”ר שאולי לב-רן, מנהל המרפאה לרפואת התמכרויות ותחלואה כפולה במערך הפסיכיאטרי במרכז הרפואי ע”ש שיבא וד”ר דניאל פיינגולד , פסיכולוג וחוקר במרפאה זו, מציגים המחברים מחקר שערכו לאחרונה שניסה לבחון את הקשר בין צריכת קנביס לדיכאון.  המחקר פורסם בכתב העת Journal of Affective Disorders באוקטובר 2014.

המטרה הייתה לבדוק אם קיים קשר סיבתי, כלומר האם צריכה של קנביס מעלה את הסיכון לדכאון, וגם, האם דכאון מעלה הסיכון לצריכת קנאביס.

המחברים מסבירים כי “תוצאות המחקר שלנו הראו כי לא נמצא כלל קשר בין צריכת קנביס לבין התפתחות דיכאון. כלומר, הנתונים הראו כי אצל אנשים שצרכו קנביס לא התפתח דיכאון יותר מאשר באוכלוסייה הכללית (כלומר, הנבדקים שלא צרכו קנביס). הדבר נמצא נכון גם אצל אותם אנשים אשר צרכו קנביס באופן יומיומי (שעישנו ארבעה ג’וינטים ביממה בממוצע). לעומת זאת, הסיכוי של אנשים שסבלו מדיכאון בתחילת המחקר להתחיל להשתמש בקנביס היה גבוה פי שניים מאשר זה של אנשים ללא דיכאון (3.5% לעומת 1.7%). מכאן שתוצאות המחקר שלנו הראו כי קנביס אינו תורם לעלייה בסיכון לפתח דיכאון, ומנגד אנשים שסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון-יתר להתחיל לצרוך קנביס.”

למאמר המלא ב”הארץ”

J Affect Disord.2014 Oct 13;172C:211-218

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה