קרדיולוגיה

הנחיות המשך להפחתת הסיכון לתופעות לוואי לתכשירים המכילים Benzathine benzylpenicillin והניתנים בזריקה

בעקבות צבר של שלושה מקרי תמותה שהתרחשו במהלך השנה האחרונה  לאחר שימוש בתכשירים המכילים Benzathine benzylpenicillin   ובהמשך לאזהרת הבטיחות שהופצה על ידי המחלקה לניהול סיכונים ומידע תרופתי,  הוחלט במשרד הבריאות ובתיאום עם האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות והוועדה המייעצת לבטיחות הטיפול התרופתי על הגבלת השימוש בתכשירים המכילים  Benzathine benzylpenicillin . לפיכך הוחלט להורות לצוותי הרפואה כי אין לתת תכשירים המכילים Benzathine benzylpenicillin (עם או בלי לידוקאין) עד להודעה חדשה, אלא במקרים בהם לא קיימת חלופה טיפולית אחרת.

לפני כשבועיים הופצה אזהרת בטיחות ע”י המחלקה לניהול סיכונים באגף הרוקחות, משרד הבריאות , לגבי אופן הזרקת התכשיר.

חשוב לציין כי ככל הידוע לנו,  לא הופסק השימוש בתכשירים המכילים Benzathine benzylpenicillin בעולם,  וזאת למרות שידוע על מקרים דומים . לא ידוע לנו על נקיטת צעדים מחמירים כאלו בשום מקום בעולם.

יחד עם זאת, מאחר ומדובר בצבר מקרים חריג תוך פחות משנה, הוחלט  לנקוט בצעדים מחמירים אלו בתיאום עם יו”ר האיגוד למחלות זיהומיות ולאחר התייעצות עם הועדה המייעצת לבטיחות הטיפול התרופתי, מנהל רפואה והמערך לבטיחות הטיפול.

חשוב לציין , כי בשלושת מקרי המוות היו מחלות רקע של אי ספיקת לב והפרעות קצב וייתכן וזהו הגורם המקשר בין המקרים, אולם במשרד הבריאות הוחלט בשלב זה ועד להודעה חדשה להנחות לא לתת את התכשיר, אלא אם אין חלופה קיימת.

רצ”ב הנחיות המשך שהופצו היום. (לחצו כאן)

בברכה,

עינב שימרון – גרינבוים

דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה