קרדיולוגיה

פחות מ-20% מהמטופלים שעברו דימום מוחי מקבלים טיפול נוגד קרישה למניעת פקקת ורידים עמוקה (STROKE)

מחקר חדש מ-STROKE מראה כי פחות מ-20% מהמטופלים שחוו דימום תוך מוחי (ICH)  מקבלים טיפול נוגד קרישה כנגד פקקת ורידים עמוקה (DVT) בארה”ב.

החוקרים מסבירים ברקע כי טיפול נוגד קרישה למניעת DVT לאחר ICH הוא בטוח, וההנחיות הקיימות ממליצות על טיפול מניעתי באמצעות נוגדי קרישה לאחר הפוגה של צמיחת שטף הדם הפנימי.  החוקרים ביקשו להעריך את המגמות בטיפול המניעתי של DVT לאחר ICH בארה”ב.

החוקרים עשו שימוש במאגר המידע של  Premier  שבו זיהו מבוגרים עם ICH (לפי הגדרות המהדורה ה-9 המופיעה ב-ICD בקוד 431) משנת 2006 ל-2010, אשר שרדו לאחר יומיים אישפוז. הוצאו מהמחקר מטופלים עם טראומה או כאלה שעברו פתיחת גולגולת או צינתור מוחי.  נעשה שימוש במודלי רגרסיה לוגיסטית חד משתנים ורב משתנים לזיהוי קשרים עם טיפול נוגד קרישה לאחר ICH .  

החוקרים מדווחים כי מבין 32,690 משתתפים (בגיל ממוצע 69.7 , 50.1% גברים) מטופלים עם ICH ספונטני , 16.5% קיבלו טיפול מניעתי כלשהו עם נוגדי קרישה במהלך האישפוז. מבין מטופלים אלה, 44.8% קיבלו טיפול בנוגדי קרישה גם ביום השני לאישפוז. השימוש הרב ביותר היה בהפרין (71.1%) ובאנוקספרין (קלקסן, סאנופי) (27.5%).

שיעור המטופלים שקיבלו טיפול נוגד קרישה מניעתי עלה קלות במהלך תקופת המחקר מ-14.3% ל-18% (עם P<0.01  למגמה) . החוקרים מדווחים על שונות גיאוגרפית של שימוש מניעתי בנוגדי קרישה . בצפון-מזרח 23.2% , בדרום 19% , במרכז 10.8% ובמערב 9.8% בלבד. באנליזה רב משתנים איזור גיאוגרפי נשאר גורם חיזוי בלתי תלוי למתן טיפול נוגד קרישה מניעתי.

החוקרים מסכמים כי פחות מ-20% מהמטופלים עם ICH מקבלים טיפול נוגד קרישה מניעתי כנגד DVT בארה”ב. באלה שקיבלו הטיפול, הזמן לתחילת טיפול קטן מ-2 ימים בפחות ממחצית מהמטופלים. החוקרים ממליצים על מחקר נוסף שיתמקד בהבנת השונות בפרקטיקה , וכן הצורך בהפנמת ויישום ההנחיות לטיפול מניעתי באוכלוסייה זו.

STROKEAHA.114.008006

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה