היתרונות של תיקון בצנתור של דלף מסתם (Can J Cardiol)

טיפול מוצלח בצנתור של דלף מסתם לאחר ניתוח להחלפת מסתם מלווה בירידה משמעותית בשיעורי התמותה ושיפור במצב התפקודי, כך עולה מסקירה חדשה, שפורסמו במהלך חודש דצמבר בכתב העת Canadian Journal of Cardiology. החוקרים מדווחים כי עם תיקון דלף סביב המסתם באמצעות צנתור נרשמה גם ירידה בצורך בהתערבות ניתוחית. שיעורי ההצלחה הטכנית עם טיפול בצנתור עלו על 85% ושיפור בדרגת הדלף תואר בלמעלה מ-75% מהמטופלים.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה וסקירה שיטתית להערכת הבטיחות, הישימות והיעילות של תיקון באמצעות צנתור של דלף סביב מסתם לאחר ניתוח להחלפת מסתם. מדגם המחקר כלל 362 חולים, מהם 52% עם אי-ספיקת לב, 10% עם אנמיה המוליטית ו-39% עם אי-ספיקת לב ואנמיה המוליטית.

הפחתה מוצלחת בדלף סביב המסתם הוגדרה כשיפור של דרגה אחת ומעלה באי-ספיקת מסתם, כפי שנקבע לפי מדדי אקו-לב. בסיכומו של דבר, ב-73% מהמטופלים תועדה הפחתה בדלף סביב המסתם המיטראלי וכך גם ב-84% מהחולים לאחר תיקון דלף סביב מסתם וותין.

הפחתה מוצלחת בדלף סביב המסתם לווה בירידה של 92% בסיכון לתמותה לבבית (יחס סיכויים של 0.08) ושיפור משמעותי בתוצא משולב שכלל שיפור במצב התפקודי ואנמיה המוליטית. ההשפעה נבעה ברובה משיפור במצב התפקודי.

החוקרים מאמינים כי בשנים הקרובות, שיעורי ההצלחה של תיקון מילעורי של דלף סביב מסתם צפויים להשתפר, הודות לעקומת הלמידה של המבצעים לצד פיתוח טכניקות מתקדמות יותר.

Can J Cardiol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה