קרדיולוגיה

האם יש תועלת להוספת טיפול ב-ARB בחולי יתר לחץ דם עם אי-ספיקת לב יציבה? (מתוך כנס מטעם ה-AHA)

מתוצאות מחקר SUPPORT (Supplemental Benefit of and Angiotensin Receptor Blocker in Hypertensive Patients With Stable Heart Failure Using Olmesartan) , שפורסמו במהלך כנס מדעי מטעם ה-American Heart Association, עולה כי הוספת טיפול ב-Olmesartan, ממשפחת ARB (Angiotensin Receptor Blocker) לטיפול במעכבי ACE ו/או חסמי ביתא לא הביא לשיפור התוצאות הקליניות ולמעשה הוביל להחמרת התפקוד הכלייתי בחולים עם יתר לחץ דם ואי-ספיקת לב יציבה.

מהנתונים עולה עוד כי שילוב משולב של Olmesartan, מעכב ACE וחסם ביתא לווה בסיכון מוגבר לאירועים לבביים חריגים. לפיכך, ניתן לקבוע כי יש להימנע מטיפול משולש כזה בחולי אי-ספיקת לב.

במסגרת המחקר החוקרים ביקשו לבחון אם הוספת טיפול ב- Olmesartan הביאה להפחתת תמותה ותחלואה בחולים עם יתר לחץ דם ואי-ספיקת לב כרונית, שטופלו במעכבי ACE ו/או חסמי ביתא. הם ערכו מחקר פרוספקטיבי, אקראי, בתווית-פתוחה, שכלל 1,147 חולי אי-ספיקת לב עם היסטוריה של יתר לחץ דם (גיל ממוצע של 66 שנים, 75% גברים, חציון מקטע פליטה של חדר שמאל של 54%).

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Olmesartan (574 משתתפים) או פלסבו (569 חולים). תוצא הסיום העיקרי כלל שילוב של תמותה מכל-סיבה, אוטם חד ולא-פטאלי של שריר הלב, אירוע מוחי לא-פטאלי והחמרת אי-ספיקת לב עד צורך באשפוז בבית החולים.

במהלך חציון מעקב של 4.4 שנים, שיעורי תוצא הסיום העיקרי של המחקר עמדו על 33% בקבוצת ההתערבות (192 חולים) ועל 29% בקבוצת הביקורת (166 חולים), עם יחס סיכון של 1.18 (P=0.112), בעוד שהפרעה בתפקוד הכלייתי הייתה נפוצה יותר בקרב המטופלים ב- Olmesartan בהשוואה לקבוצת הביקורת. מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי הוספת Olmesartan, בשילוב עם מעכבי ACE וחסמי ביתא, לוותה בהיארעות מוגברת של תוצא הסיום העיקרי, תמותה מכל-סיבה והפרעה בתפקוד הכלייתי. עם זאת, עם שילוב עם חסמי ביתא בלבד תועד שיפור בשיעורי התמותה, ממצא  שלא תואר עם שילוב Olmesartan עם מעכבי ACE בלבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוספת Olmesartan לא הביאה לשיפור התוצאות הקליניות אך לוותה בהחמרת התפקוד הכלייתי בחולים עם יתר לחץ דם ואי-ספיקת לב, שנטלו טיפול תרופתי מבוסס-ראיות. בפרט, שילוב משולש של Olmesartan, מעכבי ACE וחסמי ביתא, לווה בעליה בסיכון לאירועים לבביים חריגים.

מתוך כנס מטעם ה-AHA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה