השוואה בין DCB ובין PTA בטיפול במחלת עורקים היקפית (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש מהם עולה כי פרוצדורת DCB (Drug-Coated Balloon) עדיפה על PTA (Percutaneous Transluminal Angioplasty) בטיפול בחולים עם מחלת עורקים היקפית של העורק הפמוראלי-פופליטאלי, עם פרופיל בטיחות טוב יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הדגימו תוצאות מבטיחות ל-DCB בשיפור התוצאות בחולים עם מחלת עורקים היקפית. במסגרת המחקר הנוכחי הם השוו בין בלון מצופה Paclitaxel עם PTA בטיפול בחולים סימפטומטיים עם מחלה של העורק הפופליטאלי או הפמוראלי השטחי.

מחקר IN. PACT SFA הוא מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, אקראי, שכלל 331 חולים עם צליעה לסירוגין או כאב איסכמי במנוחה בשל מחלה של העורק הפופליטאלי ו/או הפמוראלי השטחי. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 2:1 לטיפול ב-DCB או PTA. תוצא היעילות העיקרי של המחקר היה פטנטיות, שהוגדרה בנוכחות העדר היצרות חוזרת או רה-וסקולריזציה של נגע המטרה לאחר 12 חודשים.

המאפיינים בתחילת המחקר היו דומים בשתי הקבוצות. אורך הנגע הממוצע ואחוז החסימה הכוללת עם DCB ו-PTA עמדו על 8.94 ו-8.81 סנטימטרים ו-25.8% ו-19.5%, בהתאמה. פרוצדורת DCB הובילה לשיעורי פטנטיות גבוהים יותר, בהשוואה ל-PTA (82.2% לעומת 52.4%, p<0.001). שיעורי רה-וסקולריזציה של נגע המטרה עמדו על 2.4% בקבוצת הטיפול בגישת DCB לעומת 20.6% בקבוצת הטיפול בגישת PTA (p<0.001).

בשתי הקבוצות תועד שיעור נמוך של תרומבוזיס של כלי הדם (1.4% לאחר DCB ו-3.7% לאחר PTA, P=0.10). לא תועדו מקרי תמותה על-רקע ההתקן או הפרוצדורה ולא תועדו מקרים של קטיעה מג’ורית.

לסיכום, מנתוני המחקר עולה כי DCB עדיף ובטוח יותר מ-PTA בטיפול במחלה של העורק הפופליטאלי או הפמוראלי השטחי.

Circulation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה