קרדיולוגיה

משרד הבריאות והאוצר מפרסמים טיוטת תקנות הנוגעות לפוליסות ביטוח פרטיות אחידות שאמורות לחייב את חברות הביטוח המסחריות (דהמרקר)

משרד הבריאות ומשרד האוצר מנסחים בימים אלה פוליסת ביטוח בריאות אחידה שתחייב את כל חברות הביטוח המסחריות, מה שיגרום לכך שהתחרות בין החברות תהיה בעיקר על מחירי הפרמיה.  ע”פ טיוטת הפוליסה חברות הביטוח יחויבו לספק כיסוי אחיד לניתוחים, טיפולים מחליפי ניתוח והתייעצויות עם רופאים.

ע”פ התקנות החדשות, שטיוטה שלהן פורסמה היום ע”י דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר , מבוטחים יחויבו לבחור רופאים מתוך רשימות סגורות (רשימות הסדר), ולא ניתן יהיה לקבל החזר כספי בגין תשלום לרופא שנבחר באופן חופשי ואינו נכלל ברשימת ההסדר. כך גם לגבי  התייעצויות עם רופאים – כולל חוות הדעת שנייה .

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת:  נראה שהרפורמות של משרד הבריאות והאוצר מקדמות את משק הבריאות הישראלי בצעדי ענק אחורה למשטר רפואי בולשביקי מלא…יכול להיות שהפוליסות הפרטיות באמת יוזלו (כי הערך שלהן מן הסתם גם יהיה נמוך יותר למבוטח) , ושהרפואה הפרטית תתייקר עוד יותר (כי יטילו מכסות על בתי החולים הפרטיים)  ויהיה גם קשה יותר לקבל החזרים – אבל מה יקרה לחופש הבחירה ואיכות הרפואה ?  ואיך כל זה באמת ישפר את מצב הרפואה הציבורית, שזו המטרה המרכזית של הרפורמות ? כי זה שהרפואה הפרטית תהיה יותר יקרה ופחות נגישה וחופשית מקטין אולי את הפערים מול הציבורית אבל לא בהכרח משפר את הציבורית….אבל מי שזוכר הסיסמה המרכזית של הבולשביקים הייתה תמיד “ככל שיהיה רע יותר יהיה…טוב יותר”… 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה