קרדיולוגיה

אין מנצחים בהשוואת 4 דיאטות פופולאריות בארה”ב מבחינת הפחתת משקל והשפעה קרדיווסקולרית (Circulation)

סקירה של 12 מחקרים אקראיים ומבוקרים המתפרסמת השבוע ב- Circulation ,שבחנה4 דיאטות פופולאריות להפחתת משקל בארה”ב (אטקינס, שומרי משקל, South Beach , ודיאטת ZONE ) לא הצליחה להכתיר “מנצח” ספציפי מבחינת הפחתת משקל ו/או שיפור במדדים קרדיווסקולרים.

לאחר שנה, הירידה במשקל הייתה  בין 1.5-5 ק”ג באטקינס, כ-2.2 ק”ג בשומרי משקל ו-ZONE אשר הייתה דומה לקבוצות הביקורת. לא נמצאו גם הבדלים משמעותיים ברמות לחץ דם, ליפידים או שליטה גליקמית. 

החוקרים מסכמים כי שילוב של תזונה, התנהגות ופעילות גופנית, ביחד עם חקיקה מתאימה והגבלות על תעשיית המזון וההרזיה עשויים להתאים יותר להתמודדות עם מגפת ההשמנה.

כאמור החוקרים זיהו 12 מחקרים מבוקרים ואקראיים שבחנו 4 דיאטות נפוצות ואשר נערכו בין 2003 ל-2011 שבהם נכללו 2,559 משתתפים שהיו במעקב של לפחות 12 חודשים.

הגיל הממוצע של המשתתפים היה 45 והמשקל  הבסיסי היה 92.5 ק”ג. במרבית המחקרים המשתתפים היו נשים לבנות צעירות ושמנות. לאחר 12 חודשים  ב-10 מחקרים שהישוו בין דיאטה מסויימת לרגילה, רק בדיאטת שומרי משקל נמצאה אפקטיביות גדולה יותר מאשר דיאטה רגילה עם ירידה במשקל של 3.5-6 ק”ג בהשוואה ל-0.8-5.4 ק”ג.  נתונים ממעקב של 24 חודשים שהתקבל מ-3 מחקרים הצביעו על כך  שהירידה המתונה במשקל עם דיאטת אטקניס או שומרי משקל קוזזה חלקית בעלייה חוזרת במשקל לאורך הזמן.

דיאטת החוף הדרומי הוערכה רק במחקר ארוך טווח אחד אשר מצאה כי לא היה הבדל בירידה במשקל לעומת דיאטה רגילה וללא דיווח על השפעה על מדדים קרדיווסקולרים.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes2014; 7:815-827

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה