קרדיולוגיה

השוואה בין טיפול בעורק האחראי לאוטם לבבי עם עליות מקטע ST אל מול טיפול במספר כלי דם (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר תצפיתי שכלל חולים עם אוטם שריר הלב עם עליות מקטע ST, שהיו מיועדים ל-Primary PCI (Primary Percutaneous Coronary Intervention), מהם עולה כי טיפול בעורק החולה בלבד מלוו בשיעורי הישרדות גבוהים יותר לאחר שנה אחת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לפחות ההערכות, עד שני-שליש מהחולים עם אוטם שריר הלב עם עליות מקטע ST סובלים ממחלה רב-כלית. הגישה האופטימאלית לטיפול במחלה שאינה בעורק האחראי לאוטם הלבבי עדיין שנויה במחלוקת. במחקר הנוכחי מספקים החוקרים נתונים מציאותיים להשוואת גישת התערבות בעורק האחראי לאוטם אל מול התערבות רב-כלית בעת Primary PCI בחולים עם אוטם שריר הלב עם עליות מקטע ST.

החוקרים השוו בין התערבות מכוונת לעורק האחראי לאוטם הלבבי אל מול התערבות רב-כלית ב-3,984 חולים עם מחלה רב-כלית, שעברו Primary PCI בתקופה שבין 2004-2011 בשמונה מרכזים אקדמיים בלונדון. מודלים מתוקנים שימשו לקביעת גורמים מנבאים בלתי-תלויים לאירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים באשפוז ותמותה מכל-סיבה לאחר שנה אחת.

התערבות המיועדת לטיפול בעורק האחראי לאוטם בלבד לוותה בשיעור נמוך יותר של סיבוכים מג’וריים באשפוז (4.6% לעומת 7.2%, p=0.010) ובשיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר שנה אחת (7.4% לעומת 10.1%, P=0.031). התערבות המיועדת לעורק החולה בלבד זוהתה כגורם מנבא בלתי-תלוי לשיעור נמוך יותר של סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים באשפוז (יחס סיכויים של 0.49, p<0.001) ושיעורי הישרדות לאחר שנה אחת (יחס סיכון של 0.65, p=0.011) במדגם כולו; וב-2,821 חולים בניתוח בשיטת Propensity Score Match (יחס סיכויים לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים באשפוז של 0.49 ויחס סיכון להישרדות לאחר שנה אחת של 0.64, p=0.010).

החוקרים מכירים במגבלות המחקר התצפיתי, אך מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהמלצות הנוכחיות לטיפול בחולים עם אוטם שריר הלב עם עליות מקטע ST.

Circulation

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה