התקן מושתל מחליף את הצורך במשאבה חיצונית בטיפול ביתר לחץ ריאתי (מתוך כנס CHEST)

התקן מושתל שנועד להעברת Treprostinil לטיפול בחולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי, עשוי לשמש תחליף לצורך במשאבה חיצונית בטיפול בחולים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס CHEST.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מרבית הרופאים המטפלים בחולים עם יתר לחץ ריאתי סבורים כי אנאלוגים של פרוסטגלנדינים מהווים את אחד הטיפולים המרכזיים בחולים עם יתר לחץ ריאתי. עם זאת, השימוש בתרופות אלו מוגבל בשל מנגנון מתן התרופה, המהווה תזכורת תמידית למחלה.

במסגרת המחקר הנוכחי ערכו החוקרים השוואה בין חולים בהם הושתל ההתקן שנועד להעביר את הטיפול ב- Treprostinil אל מול ביקורות היסטוריות, שטופלו במשאבה חיצונית. משך המעקב הממוצע לאחר השתלת ההתקן עמד על 367 ימים. מטרת המחקר הייתה הוכחת הבטיחות של שילוב התרופה .

שיעור הסיבוכים הקשורים בצנתר היה נמוך יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (0.27 לעומת 2.5 ל-1,000 ימי מטופל, P<0.0001), אך לא תוארו מקרים של זיהום בזרם הדם על-רקע הצנתר במהלך תקופת המחקר.

הרמה הממוצעת של Treprostinil בדם הייתה דומה בשתי הקבוצות (10.5 מ”ג למ”ל בקבוצת ההתערבות לעומת 10.9 מ”ג למ”ל בקבוצת הביקורת). כל החולים שטופלו בהתקן החדש דירגו את הטיפול כטוב, טוב מאוד או מצוין לאחר שישה שבועות ולאחר שישה חודשים.

התרופה והמשאבה כבר אושרו ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, אך נדרש פיתוח צנתר חדש שלא ייסתם, בעיה נפוצה עם הצנתרים הקיימים.

ההתקן עשוי להתאים לחולים המגיבים היטב לטיפול באנאלוגים של פרוסטגלנדינים עם משאבה חיצונית. העדר הצורך לדאוג למשאבה חיצונית למתן הטיפול עשוי להביא לשיפור איכות החיים ואף לאפשר לחולים לשחות, דבר שאינו אפשרי עם השימוש במשאבה חיצונית.

מתוך כנס מטעם CHEST

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה