הערכת איכות החיים והתפקוד של חולים שנה לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים (Circulation)

דפיברילטור

מתוצאות המחקר הגדול ביותר להערכת איכות החיים של חולים לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים עולות עדויות לפיהן בחולים רבים ששרדו את המאורע הדרמטי איכות חיים מתקבלת על הדעת לאחר שנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דום לב מחוץ לכותלי בית חולים מהווה בעיה ציבורית משמעותית ברחבי העולם. מושקעים מאמצים רבים במטרה לשפר את התגובה של צוותי רפואה דחופה למקרים אלו, עם שיפור נלווה בשיעורי ההישרדות. עם זאת, קיים חשש כי חולים ששרדו את המאורע האקוטי סובלים מאיכות חיים ירודה ובמחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לתאר את איכות החיים של חולים ששרדו לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים לאחר שנה אחת.

החוקרים זיהו חולים מבוגרים לאחר דום לב מחוץ לכותלי בית חולים בין השנים 2010-2012 בויקטוריה, אוסטרליה. פרדמיקים השתתפו בטיפול בכ-15,000 מקרים של דום לב מחוץ לכותלי בית חולים, כאשר ב-46.3% מהמקרים נעשה ניסיון החייאה, 927 חולים שרדו עד לשחרור מבית החולים (13.2%), מתוכם 76 חולים הלכו לעולמם בתוך שנה אחת (8.2%).

ראיונות שנערכו עם 697 החולים או קרובים להם (80.7%), שהיו במעקב באמצעות שאלונים טלפוניים, כולל מדד GOS-E (Glasgow Outcome Scale Extended), שאלון בריאות SF-12 (Short Form-12) ומדד EQ-5D (EuroQoil).

מרבית המשיבים דיווחו על החלמה טובה לפי מדד GOS-E של 7 ומעלה (41.1% במידה ונכללו חולים שהלכו לעולמם לאחר השחרור וכאשר הניחו כי בחולים שלא השיבו לשאלונים ההחלמה הייתה ירודה). מדד EQ-5D הממוצע בקרב המשיבים לשאלונים עמד על 0.82, שהיה טוב יותר בהשוואה למקובל באוכלוסיה (0.81). מדד Mental Component Summary בשאלון SF-12 עמד בממוצע על 53.0, בעוד שמדד Physical Component Summary הממוצע עמד על 46.1.

לסיכום, מהנתונים עולות עדויות לפיהן בחולים רבים השורדים דום לב מחוץ לכותלי בית חולים איכות חיים סבירה, בעיקר בהשוואה לנורמות באוכלוסיה הכללית.

Circulation, October 29, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה