קרדיולוגיה

ממוצע השכר השנתי של 800 הרופאים בעלי ההכנסות הגבוהות ביותר בארץ מגיע ל-1.5 מיל’ ש”ח (דהמרקר)

בכתבת תחקיר של רוני לינדר גנץ בדהמרקר מציגה המחברת נתונים הנוגעים לשכר של רופאים בכירים במערכת הבריאות מהם עולה שממוצע השכר השנתי של 800 המובילים בשכר הוא 1.5 מיל’ ש”ח. השכר הגבוה ביותר של רופא בישראל (כולל מפרקטיקה פרטית) הגיע ל-11.1 מיל’ ש”ח.

עוד עולה מהנתונים שבקרב המאיון העליון של בעלי השכר הגבוה ביותר חלקן של הרופאות קטן מאוד יחסית: רק 5.3% .

בכתבה משווה המחברת גם בין השכר של המובילים בהדסה , שערי צדק, בתי חולים ממשלתיים, ושירותי בריאות כללית. מההשוואה עולה שהשכר הממוצע של בעלי השכר הגבוה ביותר בהדסה מגיע ל-3.9 מיל’ ש”ח בשנה לעומת 1.9 מיל’ ש”ח בשערי צדק, 5.3 מי’ל’ ש”ח בבתי החולים הממשלתיים ו-3.5 מיל ש”ח בכללית.

מהנתונים עולה שרמת השכר של השיאנים שמחזיקים גם פרקטיקה פרטית גבוהה משמעותית מרמת השכר בעשירונים העליונים של המערכת הציבורית והממשלתית, מה שמדגיש את הקושי של המערכת הציבורית בקיום תחרות על העסקת רופאים מובילים מול המערכת הפרטית, יעד שועדת גרמן הציבה לאחרונה.

לכתבה המלאה בדהמרקר 

הערת המערכת: יש כמובן משהו מקומם בנתונים הללו כאשר זוכרים שבמקביל מערכת הבריאות נמצאת במצוקה כלכלית גדולה מאוד: הקופות בגירעונות המסכנים את המשך קיומן הכלכלי, בתי החולים הממשלתיים מאיימים כי ייאלצו להפסיק לבצע ניתוחים ולרכוש תרופות, התורים הארוכים, הזקנה במסדרון ועוד… אין לנו כמובן דבר נגד ה”כוכבים” המשתכרים סכומים כמעט דמיוניים אלה: הם עושים מן הסתם עבודה מצוינת, עובדים קשה מאוד , ומרוויחים את שכרם הגבוה ביושר, אבל לנוכח הפערים הקיצונים הללו בין מחסור ושפע באותה המערכת עצמה – כנראה שמשהו מאוד מעוות בשיטה הכלכלית של מערכת הבריאות שלנו…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה