משך כהונה של מנהלי בתי חולים ומחלקות יוגבל ל-12 שנה (דהמרקר)

כהונתם של מנהלי מחלקות ומנהלי בתי חולים (כ-1000 מנהלים כיום)  תוגבל ל-12 שנה (שתי קדנציות של 6 שנים) , כך על פי הצעת המחליטים, שמבוססת על מתווה שניסחו ביחד נציבות שירות המדינה, משרדי הבריאות והאוצר ומשרד ראש הממשלה .

ע”פ נוסח ההצעה, זמן הכהונה הממוצע הנוכחי מגיע ל-17 שנה.  הנימוק העיקרי להצעה כפי שנוסח בה הוא: “במצב הנוכחי, רופאים המתמנים לתפקידי ניהול מכהנים בתפקידם פרקי זמן ממושכים, לרוב עד למועד פרישתם. מצב זה עשוי להביא לסטגנציה, היעדר התפתחות מקצועית, אישית ומערכתית, שחיקה בתפקיד, בריחת מוחות למסגרות חוץ?ממשלתיות כתוצאה מהיעדר אפשרויות קידום, יוצר מוקדי כוח ואי?עידוד מצוינות”.

ע”פ ההצעה , סיום התפקיד ילווה בפיצוי נכבד ויכלול את  שמירת תנאי השכר של המנהל וכן רוטציה, כלומר – המנהל שיסיים כהונתו יכהן בתפקיד ניהולי אחר במערכת. עלות הרפורמה הזו  לפי תחשיב שערכה הוועדה שתיכננה את הרפורמה, היינו עלות שימור תנאי השכר של המנהלים החל בעוד 12 שנה תגיע  לכ24 מיליון שקל בשנה.

לדיווח בדהמרקר

הערת המערכת:  לא ברור מדוע צריך לייצר תקנות במקום לאפשר שימוש בשיקול דעת ושכל ישר.. תקנה חדשה זו למעשה מגדירה קדנציה קבועה שלא תלויה בביצועים ותוצאות של 12 שנה למנהלי בתי חולים ומחלקות.  לא ראינו שבמגזר הפרטי יש תקנות שמונעות ממנכ”ל מצליח להמשיך לנהל את החברה שהוא עומד בראשה לתקופות ארוכות יותר, או אפשרות ל”העיף” אותו לאחר חצי שנה במידה והביצועים אינם מספקים… הדבר הנכון לדעתנו הוא  לקבוע הוא שלוועד המנהל של בתי החולים הממשלתיים (שאמור גם להיות כפוף ניהולית כעת לנציבות החדשה)  תהיה אפשרות לגיטימית להאריך/לא להאריך מינוי של מנכ”ל בית חולים, ומאידך, להנהלת בית חולים תהיה הזכות להחליט על הארכה/אי הארכה של קדנציה של מנהל מחלקה, הכל בהתאם לביצועים וליכולות.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה