קרדיולוגיה

היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב והסיכון לאוטם שריר הלב ותרומבואמבוליזם ורידי (Circulation)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation: Cardiovascular Genetics מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב מלווה בסיכון מוגבר לאוטם שריר הלב ותרומבואמבוליזם ורידי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב מלווה בסיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי, כאשר המנגנון בבסיס קשר זה אינו מובן היטב. לפיכך, הם ביקשו לקבוע את הסיכון לאוטם שריר הלב ותרומבואמבוליזם ורידי במודל גורם ספציפי, ולבחון אם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם עשויים להסביר את הקשר בין היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב ותרומבואמבוליזם ורידי במדגם מבוסס-אוכלוסייה.

המחקר כלל כ-21,000 משתתפים שגויסו ממחקר Tromso בשנים 1994-95 ו-2001-02. היארעות אוטם שריר הלב ותרומבואמבוליזם ורידי תועדו ממועד הגיוס למחקר ועד לתום המעקב, ב-31 בדצמבר, 2010. תועדו 1,311 מקרים של אוטם שריר הלב ו-428 מקרים של תרומבואמבוליזם ורידי במהלך חציון מעקב של 15.8 שנים.

היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב לוותה בעליה של 52% בסיכון לאוטם שריר הלב ועליה של 26% בסיכון לתרומבואמבוליזם ורידי במודל ניתוח הנתונים לפי גורם ספציפי. הערכת הסיכון לפי נוכחות היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב הייתה הגבוהה ביותר עם פקקת ורידים עמוקים ללא גירוי (יחס סיכון מתוקן של 1.69) והסיכון עלה עם עליה במספר קרובי המשפחה שאובחנו עם אוטם שריר הלב.

גורמי סיכון הפיכים לטרשת עורקים השפיעו מעט על הקשר בין היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב ובין אוטם שריר הלב, אך היו בעלי השפעה זניחה על הקשר בין היסטוריה משפחתית של אוטם שריר הלב ותרומבואמבוליזם ורידי.

Circulation: Cardiovascular Genetics

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה