האם לטיפול פרוביוטי השפעה על איזון לחץ הדם? (Hypertension)

מתוצאות מטה-אנליזה חדשה, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Hypertension, עולה כי טיפול פרוביוטי עשוי להביא לירידה מתונה במדדי לחץ הדם, עם ירידה של כ-3.5 ו-2.4 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי, בהתאמה.

החוקרים מציינים כי הממצאים מצביעים על ירידה גדולה יותר בלחץ הדם בקרב נבדקים עם לחץ דם מוגבר בתחילת המחקר, ובאלו שטופלו במספר זנים פרוביוטיים.

לדברי החוקרים, מתוצאות מחקר HOPE (Heart Outcomes Prevention Evaluation) עולה כי חלה ירידה של 3.3 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי, ביחד עם ירידה של 1.4 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי, שלוו בירידה של 22% בסיכון היחסי לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, אוטם שריר הלב, או אירוע מוחי.

הסקירה הנוכחית כללה תשעה מחקרים קליניים עם 543 משתתפים. הזנים הפרוביוטיים השתנו בין המחקרים; ארבעה מחקרים התבססו על יוגורט כמקור העיקרי לחיידקים פרוביוטיים, שניים התבססו על מוצרי חלב, אחד התבסס על תוספים פרוביוטיים בצורת קפסולה, אחד התבסס על משקאות זרעי ורד בר ואחד התבסס על גבינה פרוביוטית. המחקרים ארכו 3-9 שבועות .

מעבר לירידה הממוצעת בלחץ הדם הסיסטולי בהיקף של 3.5 מ”מ כספית, החוקרים מציינים כי חמישה מחקרים דיווחו על ירידה משמעותית של 5 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי לאחר שהמשתתפים צרכו פרוביוטיקה. הירידה הכוללת של 2.4 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי הייתה משמעותית אך תוארה רק במחקר אחד בו תועדה ירידה של 8 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי.

באלו שצרכו למעלה מזן פרוביוטי אחד, הירידה בלחץ הדם הסיטולי עמדה על 5.8 מ”מ כספית. באלו שצרכו פרוביוטיקה במשך למעלה משמונה שבועות נרשמה ירידה של 4.9 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי.

ממצאים אלו מעידים על התועלת האפשרית של פרוביוטיקה ותומכים במחקרים נוספים להערכת מקומה בטיפול לאיזון לחץ הדם.

Hypertension 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה