קרדיולוגיה

תוספת טיפול ב-Ezetimibe מפחיתה רמות חלקיקי LDL קטנים וצפופים בחולים עם תסמונת כלילית חדה (Am J Cardiovasc Drugs)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי לטיפול ב- Ezetimibe תוצאות מבטיחות כתוספת טיפול לסטטינים להפחתת רמות חלקיקי LDL קטנים וצפופים והסיכון הנלווה למחלות לב וכלי דם, ללא השפעה על הספיגה של תוספי EPA (Eicosapentaenoic Acid) בחולים עם מחלת עורקים כלילית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הסיכון השיירי למחלות לב וכלי דם עקב רמות מוגברות של חלקיקי LDL קטנים וצפופים ורמות נמוכות של חומצות שומן רב-בלתי רוויות, מהווה יעד לטיפול. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעה של Ezetimibe כתוספת לטיפול בסטטינים ותוספי EPA על חלקיקי LDL קטנים וצפופים והספיגה של EPA בחולים עם מחלת עורקים כלילית.

אוכלוסיית המחקר כללה עשרה גברים, שטופלו בסטטינים ו-EPA במינון 1,800 מ”ג ליום. רמות השומנים בדם וחומצות שומן רב-בלתי רוויות, כולל EPA וחומצה ארכידונית, נמדדו בבדיקות דם שנאספו לפני מתן Ezetimibe (בתחילת המחקר), ארבעה שבועות לאחר התחלת Ezetimibe במינון 10 מ”ג ליום וארבעה שבועות לאחר הפסקת טיפול ב- Ezetimibe.

מהתוצאות עולה כי הטיפול ב- Ezetimibe הפחית משמעותית את רמות חלקיקי LDL קטנים וצפופים לאחר ארבעה שבועות טיפול (בתחילת המחקר, ערכים של 35 מ”ג לד”ל ועם טיפול הערכים עמדו על 27 מ”ג לד”ל), אך הרמות שבו לערכי הבסיס לאחר הפסקת הטיפול ב- Ezetimibe (37 מ”ג לד”ל). ריכוז EPA לא השתנה משמעותית במהלך תקופת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר מצביע על תוצאות חיוביות לטיפול ב- Ezetimibe כתוספת לסטטינים להפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם על-רקע חלקיקי LDL קטנים וצפופים, ללא השפעה על ספיגת תוספת EPA בחולים עם תסמונת כלילית חדה.

Am J Cardiovasc Drugs. 2014 Jun 12

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה