קרדיולוגיה

הבטיחות והיעילות של שילוב Eztimibe עם סטטינים לעומת מינון גבוה של Rosuvastatin לאחר תסמונת כלילית חדה (Ann Cardiol Angeiol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שילוב Ezetimibe עם סטטינים הינה גישה חליפית יעילה לטיפול במינון גבוה של Rosuvastatin להפחתת ההיארעות של כאב שרירי, העשויה להשפיע על ההיענות לטיפול תרופתי לאחר תסמונת כלילית חדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול בסטטינים הינו אבן פינה במניעה שניונית לאחר תסמונת כלילית חדה. עם זאת, השימוש בתרופות הללו מוגבל לעיתים בשל תופעות הלוואי, בעיקר כאב שרירי. Ezetimibe הוא תכשיר חדש להפחתת רמות שומנים בדם, עם פחות תופעות לוואי.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות בין טיפול משולב ב-Ezetimibe ו-Simvastatin ובין טיפול במינון גבוה של Rosuvastatin והשפעתם על רמות כולסטרול ואנזימי שריר בדם והופעת כאבי שרירים.

במסגרת המחקר, כל החולים עם תסמונת כלילית חדה, שלא טופלו קודם לכן בסטטינים, עם רמות LDL של מעל 100 מ”ג לד”ל, חולקו באקראי לטיפול ב- Rosuvastatin במינון גבוה (20 מ”ג) או שילוב Ezetimie-Simvastatin (10/40 מ”ג). כל החולים היו במעקב במשך חודש אחד עם בדיקות ביולוגיות והערכה קלינית. החוקרים השוו בין שתי הקבוצות להערכת התועלת הביולוגית וההיארעות של כאבי שרירים.

128 חולים חולקו באקראי, כאשר 64 חולים טופלו בשילוב Ezetimibe-Simvastatin ו-64 טופלו ב- Rosuvastatin. בשתי הקבוצות, הפחתת רמות LDL לאחר חודש אחד הייתה משמעותית (p<0.01) ללא הבדל בשיעורי הפחתת ערכי LDL או HDL שהציעו כי הטיפול המשולב דומה ביעילותו ל- Rosuvastatin במינון גבוה (p=0.77 ו-p=0.99). שיעור החולים שהשיגו את יעד ערכי LDL מתחת ל-100 מ”ג לד”ל (45%) וערכי LDL נמוכים מ-70 מ”ג לד”ל (51%) לא היה שונה בשתי הקבוצות (p=0.65). ההיארעות של כאב שרירי הייתה גבוהה יותר ב-15% בחולים שטופלו ב- Rosuvastatin (p=0.01) ללא הבדל ברמות CPK (P=0.6).

Ann Cardiol Angeiol (Paris). 2014 May 2

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה