קרדיולוגיה

אישור CE לסריקות MRI ברזולוציה גבוהה ולכל הגוף למושתלי דפיברילטורים בטכנולוגיית ה-ProMRI של ביוטרוניק (הודעת ביוטרוניק)

הודעת ביוטרוניק

הדפיברילטורים המושתלים של BIOTRONIK קיבלו אישור אירופאי (CE) לסריקות MRI בעוצמה  של Tesla3   .

ביוטרוניק, מהיצרניות המובילות בעולם של פיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים ללב, המציעה כיום את מירב מכשירי הלב המושתלים המותאמים לסריקות MRI, קיבלה אישור CE לביצוע סריקות MRI לכל הגוף עבור עוצמת 1.5 T (Tesla). בנוסף, ניתן אישור לבצע סריקות בעוצמת 3.0T (המשיגות פרטים אנטומיים מדוייקים במיוחד) תחת מגבלות מסוימות.

ע”פ ההודעה, ביוטרוניק היא החברה הראשונה בעולם שקיבלה את אישור ה-CE עבור סריקות בעוצמה של  3.0T (עם הגבלה לאזורים מסוימים בגוף) עבור חולים מושתלי מערכות לבביות (דפיברילטורים) ובכך מאפשרת לרופאים לקבל איכויות הדמיה גבוהות ובמהירות רבה, ולקצר את זמן הבדיקה עבור המטופלים.

ביוטרוניק מציינת בהודעתה כי הייתה החברה הראשונה בעולם שפיתחה את הטכנולוגיה המאפשרת לחולים מושתלי דפיברילטור לעבור סריקותMRI . לחברה יש כיום אישור אירופאי (CE) לסריקתMRI לכל הגוף לכל סוגי הדפיברילטורים המושתלים שלה (חד לשכתי, דו לשכתי, דו חדרי) והינה החברה היחידה בעולם בעלת אישורCE למכשירים המתאימים לחולי האי-ספיקה (דפיברילטור דו חדרי) לעבור סריקות MRI.

ע”פ ההודעה, עד לא מכבר, חולים עם קוצבי לב או דפיברילטורים לא יכלו לעבור סריקות MRI בגלל השדה המגנטי החזק וגלי הרדיו שהשפיעו לשלילה על המערכות המושתלות. באמצעות טכנולוגיית ה-ProMRI  מצהירה החברה כי  ביוטרוניק הייתה החברה הראשונה שנתנה פתרון המאפשר למטופלים עם דפיברילטורים מושתלים  לעבור סריקות MRI בבטחה. בנוסף, היכולת לבצע את הבדיקה בדור החדש של הסורקים, משמעותו גם קיצור זמני הסריקה וראייה טובה יותר של רקמות רכות, דוגמת המוח. קיצור משך זמן הסריקה מאפשר גם לחולים הסובלים מקלסטרופוביה, או שיש להם בעייה להימנע מתזוזה  (כגון ילדים או קשישים עם דמנטיה) לעבור סריקת MRI.

מדי שנה, 200 אלף איש בארה”ב בלבד, עוברים השתלת מערכות דפיברילטורים ועל פי המחקרים, 50-75 אחוז מהם יידרשו לעבור סריקת MRI במהלך חייהם, סריקות המספקות נתונים מצילי חיים שלא ניתן לקבלם בביצוע צילומי רנטגן רגילים או בסריקות CT. כמו כן השימוש בסורקים המתקדמים עם עוצמה של 3T נמצא בעלייה בעולם.

“אישור לסריקות גוף מלא ורזולוציה גבוהה בהרבה מאפשרת לחולים בעלי מערכות לבביות מושתלות לעבור הדמיות מצילות חיים”, אומר פרופ’ אנטוניו קורניס, מביה”ח Spedali Civil באיטליה.”אני יכול כעת להציע לחולים שלי בבטחה רבה לעבור סריקות MRI“.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה