קרדיולוגיה

עדויות חדשות מעוררות מחלוקת בנוגע לטיפול ב-Bivalirudin אל מול טיפול בהפרין (מתוך כנס EuroPCR)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-EuroPCR לשנת 2014, עולה כי כאשר לא ניתן טיפול שגרתי במעכבי GP IIb/IIIa במסגרת מחקר EUROMAX, הטיפול ב-Bivalirudin נמצא עדיף על טיפול בהפרין, עם שיעורים נמוכים יותר של תמותה או דימום מג’ורי.

החוקרים סבורים כי ממצאי המחקר מעוררים מחדש את המחלוקת שנבעה מתוצאות מחקר HEAT-PPCI. במחקר EUROMAX מצאו החוקרים כי בחולים עם STEMI שטופלו ב-Bivalirudin שיעורי התמותה או דימומים מג’וריים לאחר שלושים ימים היו נמוכים יותר, בהשוואה לחולים שטופלו בשילוב הפרין עם GPI. מנגד, במחקר HEAT-PPCI נערכה השוואה בין Bivalirudin ובין הפרין ללא טיפול שגרתי ב-GPI, עם הדגמת שיעור נמוך משמעותית של סיבוכים לבביים מג’וריים עם הפרין בהשוואה ל-Bivalirudin וללא הבדל בסיבוכי דמם.

עם זאת, טיפול שגרתי ב-GPI הפך לסוגיה מרכזית וישנה ביקורת מסוימת על מחקר EUROMAX, מאחר וכיום לא נעשה שימוש שגרתי בשילוב GPI עם הפרין, ולא ידוע אם יתרון זה של Bivalirudin תועד עם הפרין בלבד. במטרה למצוא מענה לשאלות, החוקרים בחנו 460 חולים ממחקר EUROMAX שקיבלו טיפול בהפרין בלבד (41.5% מכלל המשתתפים במחקר) לעומת 1,047 מטופלים ב-Bivalirudin.

מהנתונים עלה מבחינת תוצא הסיום העיקרי, Bivalirudin עודנו המנצח, עם שיעורי תמותה או דימומים מג’וריים בתוך 30 ימים של 5.1%. מנגד, עם טיפול בהפרין בלבד (עם מתן GPI לפי הצורך) עמד שיעור זה על 9.8%, הבדל שהיה מובהק מאוד (p=0.0006). שיעור מקרי התמותה/דימומים מג’וריים בקרב מטופלים בהפרין/טיפול שגרתי במעכבי GP IIb/IIIa, עמד על 7.4% (p=0.0425).

באשר לתוצא הסיום המשני של תמותה, אוטם שריר הלב או דימום מג’ורי, השיעורים עם Bivalrudin היו נמוכים יותר (6.6% לעומת 10.4%, p=0.01) בהשוואה למטופלים בהפרין בלבד. עם זאת, בדומה לתוצאות המחקר הראשי, שיעור אירועי תרומבוזיס של התומכן היו גבוהים למעלה מפי שלוש בקבוצת הטיפול ב-Bivalirudin (1.6% לעומת 0.4%, p=0.09).

חשוב לציין כי טיפול לפי הצורך ב-GPI נדרש בלמעלה מ-25% מהמטופלים בהפרין, זאת בהשוואה ל-8% בלבד מהחולים שטופלו ב-Bivalirudin.

מתוך כנס EuroPCR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה