השוואה בין Insulin Degludec עם Insulin Aspart ובין BIAsp 30 בטיפול בסוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בשילוב Insulin Degludec עם Insulin Aspart (IDegAsp) מביא לשיפור בערכי HbA1c וברמות הסוכר בדם בצום, עם שיעור נמוך יותר של אירועי היפוגליקמיה, בהשוואה לטיפול ב-BIAsp30 (Biphasic Insulin Aspart 30) בחולים עם סוכרת מסוג 2 שאינה מאוזנת היטב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי IDegAsp הינו השילוב הראשון של אינסולין בזאלי בעל פעילות אולטרה-ארוכה עם אינסולין מהיר-פעולה בזריקה יחידה. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להשוות בין IDegAsp ובין BIAsp30 במבוגרים עם סוכרת מסוג 2, שאינה מאוזנת היטב עם טיפול חד-יומי או דו-יומי בתערובת אינסולין, עם או ללא טיפול בתרופות פומיות לסוכרת.

במחקר האקראי, שארך 26 שבועות, המשתתפים טופלו בזריקות פעמיים ביום של IDegAsp (224 חולים) או BIAsp30 (222 חולים), שניתנו עם ארוחת הבוקר וארוחת הערב העיקרית, עם התאמת המינון בהתאם למדידות עצמיות של רמות סוכר בדם לפני-ארוחה ליעד של 72-90 מ”ג לד”ל.

לאחר 26 שבועות, ממוצע ערכי HbA1c עמד על 7.1% בשתי הקבוצות, כאשר עם טיפול ב-IDegAsp הושגו שולי העדר-נחיתות לשינוי הממוצע של 0.03%- בערכי HbA1c. הטיפול ב-IDegAsp היה טוב יותר בהפחתת רמות הסוכר בדם בצום, עם מינון אינסולין יומי ממוצע סופי נמוך משמעותית. עם טיפול בשילוב IDegAsp תועד מספר נמוך יותר של אירועי היפוגליקמיה מאושרים, היפוגליקמיה לילית והיפוגליקמיה חמורה, בהשוואה לטיפול ב-BIAsp 30.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי שילוב Insulin Degludec עם Insulin Aspart עדיף על BIAsp30 באיזון רמות הסוכר בדם בחולים עם סוכרת מסוג 2, שאינה מאוזנת תחת טיפול קודם באינסולין.

Diabetes Care May 8, 2014

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה