קרדיולוגיה

מרבית הרופאים סבורים כי בדיקות ופרוצדורות מיותרות מהוות בעיה משמעותית (מתוך סקר מטעם ABIM Foundation)

כמעט שלושה מכל ארבעה רופאים מאמינים כי בדיקות ופרוצדורות רפואיות מיותרות מהוות בעיה חמורה למערכת הבריאות בארצות הברית, אך למעלה ממחצית טוענים כי יוותרו וישלימו בדיקות במידה ומטופל עיקש מעוניין בכך, כך עולה מסקר מטעם ה-ABIM Foundation.

סקר טלפוני במסגרת “Choosing Wisely” כלל 600 רופאים ברחבי המדינה. כאחד מכל חמישה רופאים (21%) שלקחו חלק בסקר דיווח כי היה מודע לקמפיין הנ”ל, שנועד לעודד איגודים מקצועיים לפתח רשימת שירותים רפואיים שאינם מועילים למטופלים, אך עדיין מבוצעים לעיתים קרובות. המטרה הייתה להפחית את השימוש של הבדיקות והפרוצדורות המיותרות.

מממצאי הסקר עלה כי 73% מהרופאים טענו כי תדירות בדיקות ופרוצדורות מיותרות מהווה בעיה חמורה מאוד או חמורה במידה מסוימת. 66% מהרופאים חשו כי מוטלת עליהם אחריות רבה להבטיח כי המטופלים לא יבצעו בדיקות ופרוצדורות מיותרות ו-58% חשו כי הם מצויים בעמדה הטובה ביותר להתייחס לסוגיה, כאשר הממשלה מצויה במקום השני באופן מרוחק (15%).

מהסקר עולה כי מטופלים רבים ממשיכים לדרוש בדיקות ופרוצדורות מיותרות וכי רופאים רבים ממשיכים לשלוח את המטופלים לבדיקות אלו. לדוגמא, 47% מהרופאים דיווחו כי המטופלים מבקשים מהם בדיקות ופרוצדורות מיותרות לפחות פעם בשבוע. 72% מהרופאים טענו כי הרופא הממוצע שולח מטופלים לבדיקות או פרוצדורות מיותרות לפחות פעם בשבוע, כאשר 53% מהרופאים דיווחו כי במידה והמטופל יתעקש, יעשו זאת גם אם ידעו כי הבדיקה מיותרת. עם זאת, 70% מהרופאים טענו כי לאחר שיחה עם המטופל בנוגע לחיוניות של בדיקה או פרוצדורה, לעיתים קרובות המטופל נמנע מהבדיקה.

הבעיה אינה מוגבלת לרופאים, כאשר הקמפיין מיועד להתרחב לאיגודים לא-רפואיים אחרים, כולל רופאי שיניים, פיזיותרפיסטים, סיעוד וכדומה.

מתוך סקר מטעם ABIM Foundation

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה