שימוש במריחואנה קשור לעלייה בסיכון לאירועים ותמותה קרדיווסקולרית (J Am Heart Assoc)

חוקרים צרפתיים מזהירים מכך שצריכת מריחואנה עלולה להעלות את הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים, בעיקר במבוגרים צעירים, עם תוצאות פטאליות.

החוקרים ביצעו סקירה של דיווחים המוצגים במערכת Addictovigilance בצרפת בין 2006-2010, אשר מצביעים על כך שכ-2% מהדיווחים של אירועים הקשורים לשימוש במריחואנה כללו אירועים קרדיווסקולרים. מעבר לכך, הגיל הממוצע של האנשים שחוו אירועים קרדיווסקולרים היה 34, ומספר הסיבוכים הקרדיווסקולרים שילש את עצמו במהלך תקופת המעקב.

החוקרים מדגישים כי מרבית האוכלוסיה בטוחה שהשימוש במריחואנה הוא חסר סיכונים, אך המידע העולה מאנליזה זו מציג את הסכנות הבריאותיות הפוטנציאליות של משתמשי מריחואנה, שחשוב שהציבור יהיה מודע אליהם, ואיתם כמובן גם קובעי מדיניות וספקי שירותי בריאות. לזה כמובן חשיבות רבה עוד יותר, בשל הקמפיין להרחבת השימוש במריחואנה רפואית והפיכת השימוש בקנאביס לחוקי.

סוגי הסיבוכים הקרדיווסקולרים נעו ביו אירועים כליליים חדים (20 מתוך 35 האירועים) להפרעות קצב לב (2 אירועים). 10 מטופלים חוו אירוע ווסקולרי פריפריאלי, ו-3 מטופלים חוו אירוע בכלי דם מוחי.

9 מטופלים נפטרו (25%)  בשל האירוע הקרדיווסקולרי (8 בשל אירוע כלילי חד ו-1 בשל הפרעת קצב לב). רוב הדיווחים (85%) היו על גברים, ורק אחד מהמטופלים היה עם רקע של אירוע קרדיווסקולרי בעברו.

החוקרים מציינים עוד שקנאביס נקשר בעבר לאי תפקוד קרדיווסקולרי, והם משערים שעווית (ספאזם) של כלי דם , אשר נמצא קשור לצריכת קנאביס, עלול להיות הגורם לסיבוכים הקרדיווסקולרים.

יש לציין ש-21 מהמטופלים שחוו אירועים קרדיווסקולרים היו גם מעשנים רגילים, ולכן החוקרים מציינים שיש מקום לבחון ולוודא שהקשר שנמצא באנליזה זו אכן קשור בלעדית לצריכת הקנאביס. כמו כן הם סבורים שיש לאתר את הגורם הספציפי בקנאביס העלול לגרום לסיבוכים.

מכל מקום, המחברים אף מציינים שיש להיות זהירים בהסקת המסקנות בשל המספר הנמוך של המשתתפים באנליזה.

J Am Heart Assoc2014

הערת המערכת: רק השבוע דיווחנו על מחקר נוסף  לפיו שימוש במריחואנה קשור לשינויים במבנה המוח. מול הגל הציבורי הגואה בתקשורת ובכנסת לאפשר הרחבה של שימוש במריחואנה רפואית ואף ליגליזציה של שימוש במריחאונה, נראה שיש מקום לבחון מימצאים מסוג אלה יותר לעומק , ולנקוט במשנה זהירות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה