קרדיולוגיה

לחץ דם גבוה מגביר את הסיכון לשבץ בקרב סובלים מהפרעה בקצב לב אך apixaban (אליקוויס) הפחיתה הסיכון לשבץ או תסחיף סיסטמי בהשוואה לוורפרין (קומדין) ללא תלות ברמות לחץ הדם (JACC)

הודעת חברת פייזר

לחץ דם לא מאוזן מגביר משמעותית את הסיכון לשבץ בקרב הסובלים מפרפור פרוזדורים, כך נחשף לאחרונה במושב המדעי ה- 63 של הקולג’ האמריקאי לקרדיולוגיה (ACC) בוושינגטון במסגרת ניתוח נוסף של מחקר ARISTOTLE של חברות פייזר וחברת בריסטול-מאיירס סקוויב, שבחן את השפעת הטיפול בנוגד הקרישה אליקוויס (אפיקסבן) בהשוואה לנוגד הקרישה קומדין (ווארפרין).

עם זאת, אנליזת המשנה מצאה תוצאות עקביות עבור אליקוויס לעומת קומדין בהפחתת הסיכון לשבץ, ללא קשר לאיזון לחץ הדם.

“לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון לשבץ בקרב מטופלים הסובלים מפרפור פרוזדורים. בניתוח זה, לחץ דם לא מאוזן בכל עת במהלך הניסוי הגביר את הסיכון לשבץ ב- 50% בקירוב. התוצאות של אליקוויס לעומת קומדין בהפחתת הסיכון לשבץ היו עקביות על אף לחץ הדם”, אמרה החוקרת הראשית ד”ר מינה ראו, ממכון המחקר הקליני של המרכז הרפואי באוניברסיטת דיוק. “נתונים אלה מדגישים את החשיבות הקריטית של איזון לחץ דם בנוסף לנוגדי קרישה במאמץ להפחית את הסיכון לשבץ בקרב חולים הסובלים מפרפור פרוזדורים.”

גם בניתוח משנה זה, ההשפעה של אליקוויס על הפחתת הסיכון לשבץ ולתסחיף סיסטמי לעומת קומדין תאמה את התוצאות המרכזיות של מחקר ARISTOTLE.

אליקוויס הצליחה באופן עקבי להפחית את הסיכון לשבץ או לתסחיף סיסטמי לעומת קומדין הן בקרב מטופלים שלחץ הדם שלהם היה מאוזן והן בקרב מטופלים שסבלו מלחץ דם לא מאוזן במהלך המחקר.

יתרה מזאת, היכולת של אליקוויס להפחית את הסיכון לשבץ ולתסחיף סיסטמי לעומת קומדין תאמה גם את התוצאות של מחקר ARISTOTLE בניתוחי משנה שפורסמו בעבר עבור מחלות רקע אחרות, לרבות אי-ספיקת לב, גיל מתקדם, פגיעה בכליות ושבץ קודם.

J Am Coll Cardiol. 2014;63(12_S):. doi:10.1016/S0735-1097(14)60362-4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה