קרדיולוגיה

השוואה בין תוצאות ניתוח קונבנציונאלי וניתוח בעזרת רובוט לכריתת הערמונית (J Clin Oncol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי עם ניתוח לכריתה רדיקאלית של הערמונית באמצעות רובוט, שיעור הסיבוכים, שיעור האשפוזים החוזרים ושיעורי טיפולים נוספים לממאירויות היו דומים לשיעורים שתועדו עם ניתוח קונבנציונאלי לכריתת הערמונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לאור העדר מחקרים אקראיים להשוואה בין ניתוח רובוטי ובין ניתוח פתוח לכריתה רדיקאלית של הערמונית, הם ביקשו לבחון מחדש את התוצאות של טכניקות אלו.

החוקרים אספו נתונים אודות קרוב ל-6,000 חולים עם סרטן ערמונית, שעברו ניתוח רובוטי או ניתוח פתוח לכריתה רדיקאלית של הערמונית, בתקופה שבין אוקטובר 2008 ועד דצמבר 2009. הם בחנו את שיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח, מנות דם, אשפוז ממושך בבית החולים, אשפוזים חוזרים, טיפולים אונקולוגים נוספים ועלויות טיפול במהלך השנה הראשונה לאחר שני הניתוחים.

בסיכומו של דבר, 41.2% מהחולים עברו ניתוח פתוח לכריתה רדיקאלית של הערמונית ו-58.8% עברו ניתוח רובוטי לכריתה של הערמונית.. מניתוח רב-משתנים עלה כי בחולים לאחר ניתוח רובוטי הסיכוי לסיבוכים, אשפוזים חוזרים וטיפולים נוספים לממאירות היו דומים לשיעורים בחולים לאחר ניתוח פתוח. עם זאת, ניתוח רובוטי לווה בסיכוי גבוה יותר לסיבוכים במערכת המין והשתן וסיבוכים שונים לאחר 30 ימים ולאחר 90 ימים (p<=0.02). בנוסף, ניתוח רובוטי הוביל לסיכון נמוך יותר למתן מנות דם או אשפוז ממושך בבית החולים (p<0.001).

לסיום, החזרי הוצאות במהלך השנה הראשונה לאחר הניתוח היו גבוהים יותר בחולים לאחר ניתוח רובוטי, בהשוואה לחולים לאחר ניתוח פתוח (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתוח רובוטי וניתוח פתוח לכריתה רדיקאלית של הערמונית לוו בשיעורים דומים של סיבוכים וטיפולים אונקולוגים נוספים. למרות שניתוח רובוטי לווה בסיכון נמוך יותר לקבלת מנות דם ומשך אשפוז מעט קצר יותר, הבדלים אלו לא תורגמו להפחתת העלויות.

J Clin Oncol 2014

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה