קרדיולוגיה

טיפול ב-Bivalirudin מפחית דימומים בחולים עם NSTE-ACS או מחלת לב איסכמית יציבה (Circ Cardiovasc Interv)

טיפול ב- Bivalirudin במקום הפרין הפחית במחצית את שיעור הדימומים בחולים בארצות הברית העוברים PCI (Percutaneous Coronary Intervention) בשל מחלת לב איסכמית יציבה או NSTE-ACS (Non-ST Elevation Acute Coronary Syndrome), כך עולה מסקירת נתוני Event.

הממצאים החדשים מתפרסמים שבועות לאחר פרסום ממצאי HEAT-PPCI ומחקרים אחרים, וללא ספק יעוררו דיונים נוספים באשר לאוכלוסיות החולים והתנאים המתאימים ביותר לטיפולים השונים.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את שיעור הדימומים באשפוז (דימומים באתר הכניסה, תרומבוליזה באוטם שריר הלב, דימום מג’ורי/מינורי או עירויים), אירועים איסכמיים באשפוז (תמותה או אוטם שריר הלב) ותמותה/אוטם שריר לב/רה-וסקולריזציה לא-מתוכננת בתוך 12 חודשים בחולים במאגר EVENT. המאגר כלל למעלה מ-10,000 חולים, בתקופה שבין יולי 2004 ועד יוני 2007 ב-50 מרכזים. מבין אלו, התמקדו החוקרים ב-1,036 חולים עם NSTE-ACS וב-2,062 חולים עם מחלת לב איסכמית יציבה.

הן במדגם החולים עם NSTE-ACS והן במדגם החולים עם מחלת לב איסכמית יציבה נרשמה ירידה של כ-50% בשיעור הדימומים בקרב מטופלים ב- Bivalirudin, ללא עליה בשיעור האירועים האיסכמיים באשפוז בתוך 12 חודשים. בפרט, לא תוארו הבדלים בשיעורי תרומבוזיס של התומכן אירוע שעורר חשש במחקרי EuroMAX, HORIZONS ו-HEAT-PPCI, כולם בחנו חולים עם אוטם חד של שריר הלב.

ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם ממצאי מחקרים אחרים, למעט מחקר HEAT-PPCI, הן בחולים עם NSTE-ACS והן בחולים עם מחלת לב איסכמית יציבה. בהשוואה להפרין בלבד, תועדה ירידה משמעותית באירועי דמם עם Bivalirudin, ובאותה עת, לא זוהתה עליה באירועים איסכמיים , ובפרט, בשיעורי תרומבוזיס של התומכן, עד שנה אחת.

קרוב ל-100% מהחולים במאגר EVENT עברו פרוצדורות PCI דרך המפשעה וחלק גדול מאירועי הדמם נבעו מסיבוכים באתר הכניסה. יתרה מזאת, קלופידוגרל שימש בכל החולים, נוגדי-טסיות חדשים.

החוקרים טוענים כי לאור הנתונים, במקרים בהם מבצעים את הפרוצדורות דרך המפשעה, בחולים המטופלים בקלופידוגרל, ייתכן כי Bivalirudin הינו הטיפול הטוב ביותר, בעיקר בחולים בסיכון גבוה לדימומים. מצד שני, על-בסיס ממצאי EuroMAX ו-HEAT-PPCI, יש הבדל בין קביעה כי אין תועלת (במונחים של הפחתת דימום עם Bivalirudin), אך עם סימנים לנזק אפשרי, ודרושים מחקרים נוספים בנושא, בעיקר לאור רמזים לסיכון לתרומבוזיס של התומכן.

Circ Cardiovasc Interv 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה