דום לב אימהי הינו סיבוך נדיר מאוד במהלך לידה (Anesthesiology)

דום לב אימהי במהלך לידה הינו אירוע נדיר, כאשר שיעור המקרים נע סביב מקרה אחד לכל 12,000 לידות, כך עולה מתוצאות סקר חדש מארצות הברית, שפורסמו במהדורת אפריל של כתב העת Anesthesiology.

החוקרים מדווחים כי שכיחות מקרים של דום לב במהלך הלידה אינה עולה עם הזמן, למרות התחושה כי סיבוך זה מצוי במגמת עלייה מאחר ויותר ויותר נשים עם מחלות לב מביאות כיום ילדים לעולם.

החוקרים מדווחים כי שכיחות המקרים של דום לב בזמן לידה נותרו יציבים במהלך העשור האחרון, אך שיעורי ההישרדות השתפרו משמעותית. שיעורי ההישרדות עמדו על 58.9%, שיעורים גבוהים כמעט כפליים מאלו באוכלוסיה הכללית, והחוקרים טוענים כי אלו משקפים את הגיל והמצב הבריאותי של אימהות הרות.

הנתונים מבוססים על מדגם Nationwide Inpatient Sample, מאגר הנתונים הגדול ביותר בארצות הברית, שכלל למעלה מ-56 מיליון לידות בבתי חולים בין השנים 1998-2001. במדגם זה תועד 4,843 מקרים של דום לב-ריאה, או 8.5 מקרים של דום לב לכל 100,000 אשפוזים, שיעור שנותר יציב לאורך הזמן.

מצבי דמם, דוגמת דימום  לפני לידה או לאחר לידה, הובילו ל-38% מהמקרים של דום לב. גורמים אחרים כללו אי-ספיקת לב, תסחיף מי שפיר, אלח-דם, סיבוכי הרדמה, דלקת ריאות על-רקע אספירציה, תרומבואמבוליזם ורידי ורעלת היריון.

למרות ש-59% מהנשים שרדו עד לשחרור, ההישרדות הייתה תלויה בגורם לדום לב. בנשים עם דיסקציה או קרע של אבי העורקים תועדו שיעורי ההישרדות הנמוכים ביותר, בעוד שבמקרים בהם דום לב נבע מדלקת ריאות על-רקע אספירציה או סיבוכים של הטיפול התרופתי ו/או הרדמה, תועדו שיעורי הישרדות גבוהים יותר. החוקרים מוסיפים עוד כי שיעורי ההישרדות השתפרו עם הזמן.

Anesthesiology 2014; 120: 810-818

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה