קרדיולוגיה

ניתוח CABG בתוך 24 שעות מניתוח CEA מפחית את הסיכון לאוטם לבבי ואירועים מוחיים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Preventive Medicine)

ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים (CABG או Coronary Artery Bypass Grafting) בתוך 24 שעות לאחר ניתוח CEA (Carotid Endarterectomy) מפחית את הסיכון לאוטם שריר הלב ואירועים מוחיים, כך דיווחו חוקרים במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Preventive Medicine.

באחד מבתי החולים בניו-יורק, 90 חולים עם מחלת עורקים כלילית חמורה והיצרות עורקי התרדמה טופלו בגישה זו. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 69 שנים. מרווח הזמן הממוצע בין ניתוח CEA וניתוח CABG עמד על 1.8 ימים; 89% מהניתוחים נערכו בתוך 24 שעות.

לאחר CEA, שיעור האוטמים הלבביים עמד על 1% וכך גם שיעור האירועים המוחיים האמבוליים. לא תועדו אירועים מוחיים לאחר CABG. עם זאת, תוארו מקרים של פרפור פרוזדורים (34%), אנמיה (12%), דלקת ריאות (7%) ודימומים (4%).

החולים שוחררו לביתם לאחר ממוצע של 7.5 ימים מהניתוח. הם היו במעקב במשך עד 30 ימים לאחר ניתוח המעקפים.

החוקרים מסבירים כי לפי הספרות הרפואית, שיעור האוטמים הלבביים לאחר ניתוח CEA נע בין 1.5-7.3%, בתלות אם הניתוח בוצע בשילוב עם CABG או שבוצע ניתוח לאחר ניתוח. לאור זאת, שיעור של 1% שתועד במחקר הוא מעודד. הסיכון המדווח לרוב של אירועים מוחיים לאחר ניתוח מעקפים נע בין 2-11% והממצאים במחקר הנוכחי מעודדים מאוד.

אחד החסרונות של המחקר נובע מכך שכל ניתוחי המעקפים במחקר בוצעו ללא-משאבת לב-ריאה וייתכן כי היה לדבר חשיבות בהעדר מקרים של אירועים מוחיים לאחר הניתוחים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Preventive Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה