מה בין שימוש במריחואנה ובין מחלות ריאה? (Curr Opin Pulm Med)

מריחואנה רפואית

במאמר שפורסם בכתב העת Current Opinions of Pulmonary Medicine מסבירים מומחים כי יש עדויות סותרות לפיהן עישון מריחואנה באופן אקראי או קבוע אינו מזיק. המומחים כותבים כי יש לנקוט משנה זהירות מפני שימוש נרחב וקבוע במריחואנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מריחואנה משמשת ברחבי העולם, עם עליה בשימוש. בחלקים רבים ברחבי העולם, מריחואנה אסורה לשימוש. בעוד ששאיפת העשן הנוצר עקב הצתת המרכיבים היבשים של הצמח היא הצורה הנפוצה ביותר לשימוש במריחואנה, קיים חשש מפני נזק אפשרי לריאות. במסגרת הסקירה הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון מחקרים שפורסמו לאחרונה ובחנו את ההשפעה של שאיפת עשן מריחואנה על מערכת הנשימה.

מהנתונים עולה כי עישון מריחואנה מלווה בתסמיני דלקת כרונית של הסמפונות ודלקת של דרכי האוויר הגדולות. שימוש אקראי במריחואנה עם מינון מצטבר נמוך אינה מעלה את הסיכון להתפתחות מחלת ריאות חסימתית כרונית. שימוש נרחב במריחואנה בלבד עשויה להוביל לחסימת דרכי אוויר.

העדויות האימונו-היסטופתולוגיות ואפידמיולוגיות במשתמשים במריחואנה מציעות הסבר ביולוגי להשפעה של מריחואנה על התפתחות סרטן ריאות; כיום, אין עדויות חד-משמעיות הקושרות בין עישון מריחואנה והתפתחות סרטן ריאות.

מנתוני המחקר עולה כי שימוש רפואי במריחואנה ככל הנראה אינו גורם כל נזק לריאות במינונים מצטברים נמוכים, אך יש להגדיר את סף המינון. שימוש לשם הנראה אינו דומה לשימוש רפואי והחוקרים כותבים כי יש להמליץ כנגד שימוש זה.

Curr Opin Pulm Med. 2014;20(2):173-179.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה