קרדיולוגיה

ההשפעה של פעילות אירובית ופעילות לחיזוק שרירים על שיעורי התמותה במבוגרים (Br J Sports Med)

הליכה פעילות גופנית

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת British Journal of Sports Medicine, עולה כי פעילות גופנית אירובית ופעילות לחיזוק שרירים מביאות להפחתת שיעורי התמותה המוקדמת במבוגרים בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לפעילות גופנית סדירה מספר השפעות חיוביות על המצב הבריאותי במניעה וטיפול במחלות כרוניות. במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הסיכון לתמותה הקשור בפעילות גופנית אירובית בשעות הפנאי ופעילות לחיזוק שרירים, בהתאם להנחיות ה-Physical Activity Guidelines for Americans משנת 2008.

החוקרים בחנו את הנתונים מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) לשנים 1999-2004 ואת שיעורי התמותה עד שנת 2006, להערכת הסיכון לתמותה מכל-סיבה ותמותה קרדיווסקולארית על-רקע פעילות גופנית אירובית ופעילות לחיזוק השרירים.

מבין כ-10,500 משתתפים תועדו 665 מקרי תמותה (233 מקרי תמותה עקב מחלות לב וכלי דם) במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 4.8 שנים. בהשוואה למשתתפים שלא היו פעילים גופנית, יחס הסיכון המתוקן לתמותה מכל-סיבה עמד על 0.64 באלו שהיו פעילים גופנית (150 דקות שבועיות של פעילות גופנית, או יותר) ו-0.72 באלו שלא עסקו די בפעילות גופנית (פחות מ-150 דקות שבועיות של פעילות גופנית). יחס הסיכון המתוקן לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם עמד על 0.57 בקרב משתתפים שלא עסקו די בפעילות גופנית ועל 0.69 באלו שהיו פעילים גופנית. במבוגרים שלא עסקו בפעילות גופנית בהיקף מספק, יחס הסיכון המתוקן לתמותה מכל-סיבה היה נמוך ב-44% עם פעילות גופנית לחיזוק השרירים בתדירות של פעמיים בשבוע, או יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הקפדה על פעילות גופנית, בטווח שנע בין פעילות מעטה ועד פעילות בהתאם להנחיות משנת 2008 מביאה להפחתת הסיכון לתמותה מוקדמת במבוגרים בארצות הברית. הקפדה על פעילות לחיזוק-שרירים במשך פעמיים בשבוע ומעלה עשויה לספק תועלת נוספת במבוגרים המקפידים על פעילות בהיקף לא-מספק.

Br J Sports Med. 2014;48(3):244-249

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה