תחקיר המקור של ערוץ 10 : ה”ישראבלוף” של הכנסים הרפואיים ?

:

ערוץ 10 הציג אמש כתבת תחקיר בתכנית ה”מקור” שבה נבחנה סוגיית הכנסים הרפואים בארץ ובחו”ל. לצפייה בכתבה – הקליקו כאן

רביב דרוקר, בבלוג שלו , מתייחס לכתבה בקישור זה

יש לציין ש”המקור” “התלבש” על הקהיליה הרפואית והקשר המטריד עם חברות התרופות בכתבה גדולה ששודרה לפני מס’ חודשים והתמקדה בניגודי האינטרסיים בועדת סל הבריאות , כשגם בכתבה ששודרה אתמול הועלו סימני שאלה אתיים לגבי התנהלות הרופאים והרגולציה.

צריך כמובן לאמר ולהדגיש (למען ההגינות יש לציין שגם בכתבה ששודרה זה נאמר) שיש הרבה מאוד כנסים מקצועיים חשובים שטוב ורצוי שרופאים ישתתפו בהם, וגם אם יכולים להיות “פינוקים” בכנסים כאלה – זה לא צריך כמובן לפסול אותם. הבעייתיות היא בכנסים שמטרתם היא מתן טובת הנאה בלבד, או דרך לקידום מסחרי של תרופות וטכנולוגיות, כשההשתתפות בהם ממומנת ע”י גורמים אינטרסנטיים (כמו חברות מסחריות) או ע”י הקופה הציבורית (כולל קרן מחקרים).

ברור שיש מקום להסדיר ולהגביר את השקיפות לגבי מימון הכנסים, ואף לשקול מתן דירוג מדעי/מקצועי לכל כנס בדרך של צבירת נקודות התעדכנות ( CME) למשל. הבעיה כמובן היא השאלה הבאה : מה עושים בארץ עם נקודות CME ? בניגוד למדינות נאורות רבות בעולם שבהן רופא חייב לצבור מינימום של נקודות CME בכדי לחדש את רשיונו כרופא, בארץ כידוע אין חובה כזו. אז מה התמריץ לצבירת נקודות ? יכול להיות שזה נחמד ואולי גם יכול לסייע לעיתים בהוכחת התעדכנות כשצריך, ואולי להוות שיקול למתן קידום – אבל זה לא מספיק..הגיע הזמן שה-CME יקבל את הכבוד המגיע לו גם ברפואה בישראל. על זה אולי אפשר יהיה לפרט בכתבת תחקיר אחרת של המקור…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה