קרדיולוגיה

מומחים מזהירים מפני עליה בפניות לחדרי מיון בשל שימוש במריחואנה סינתטית (N Engl J Med.)

מומחים מזהירים מפני עליה צפויה בארצות הברית בשיעורי התחלואה ומקרי תמותה על-רקע שימוש במריחואנה סינתטית. מהנתונים עולה כי בסתיו 2013 נרשמה עליה חריגה בפניות לחדרי מיון באזור דנבר על-רקע שימוש במריחואנה סינתטית.

לדברי המומחים, התפרצויות מסוג זה צפויות להמשיך ודרושות בדיקות טובות יותר לזיהוי חומרים אלו, תקשורת פתוחה עם רשויות הבריאות במקרים של התפרצויות, ויש להבטיח כי רופאים יציגו לחולים את השאלות הנכונות בנוגע לשימוש בסמים.

הכותבים מסבירים כי דיווחים מוקדמים אודות חשיפה לקנבינואידים סינתטיים תיארו מהלך שפיר, ללא צורך בטיפול דחוף. עם זאת, בסוף אוגוסט 2013, חולים החלו לפנות לחדרי מיון באזור דנבר עם תסמינים חמורים לאחר חשיפה לקנבינואיד סינתטי חדש בשם Black Mamba.

לפי הנתונים הקיימים, בין 21 באוגוסט ועד 19 בספטמבר בשנת 2013, תועדו 263 פניות לחדרי מיון על-רקע שימוש במריחואנה סינתטית באזור דנבר. התסמינים כללו שינוי מצב הכרה ורעילות לבבית ועצבית. כ-10% מהחולים הללו אושפזו ליחידות טיפול נמרץ והונשמו.

המומחים מסבירים כי למרות שההשפעות של הדור הראשון של קנבינואידים סינתטיים הן שפירות ברובן, מוצרים חדשים נקשרו עם סיכון לפרכוסים, אירועים מוחיים איסכמיים ורעילות לבבית, ככל הנראה עקב פוטנטיות גבוהה יותר.

תרכובות אלו אינן שפירות ורבים אינם מבינים עד כמה הן עלולות להיות מסוכנות, כאשר חלקן נקשרות בעוצמה גבוהה פי 1,000 לקולטנים לקנאביס, בהשוואה למריחואנה מסורתית.

N Engl J Med. 2013;370:299-390

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה