נמשכת העליה במקרי התמותה על-רקע אלכוהול (Addiction)

צריכת אלכוהול מובילה ישירות לקרוב ל-80,000 מקרי תמותה בכל שנה ב-16 מדינות בצפון אמריקה ואמריקה הלטינית בין השנים 2007-2009, כך עולה מתוצאות מחקר חדש.

מחקר אוכלוסיה של למעלה מ-230,000 מקרי תמותה מצא כי המדינות עם שיעורי התמותה הגבוהים ביותר שהיו קשורים לצריכת אלכוהול הן אל-סלבאדור, גואטמלה וניקרגואה. בנוסף, 86% מכלל מקרי התמותה תועדו בגברים. למעשה, שיעורי מקרי התמותה עקב צריכת אלכוהול היה גבוה פי 28 בגברים, בהשוואה לנשים באל סלבאדור.

מהנתונים עלה כי ללא צריכת אלכוהול ניתן היה למנוע כ-79,456 מקרי תמותה בכל שנה, בממוצע. מבין אלו, 63% ממקרי התמותה היו מיוחסים למחלות כבד ו-32% היו מיוחסים למחלות נוירו-פסיכיאטריות. בנוסף, מחלת כבד הייתה הסיבה המובילה לתמותה זו בכל המדינות, למעט גואטמלה וניקרגואה, בהן הפרעות נוירו-פסיכיאטריות היו הגורם המוביל לתמותה. עם זאת, הבדלים אלו עשויים לנבוע מהבדלים בדיוק האבחנתי בין המדינות.

בהשוואה לנשים, בגברים בניקרגואה תועד סיכון גבוה פי 18.9 לתמותה ישירות עקב צריכת אלכוהול, ובגברים בקובה הסיכון היה גבוה פי 14.8. אעפ”י שהסיכון בכלל הגברים בארצות הברית וקנדה היה גבוה רק פי שלוש , בהשוואה לנשים, הסיכון היה גבוה יותר באלו בגילאי 50-69 שנים.

שיעורי תמותה מוגברים תועדו באנשים מברזיל, אקוודור וונצואלה בין הגילאים 40-49 שנים, שיעורים אלו התייצבו עד גיל 70 ולאחר מכן ירדו באופן חד. מצד שני, הסיכון לתמותה עלה באופן עקבי לאורך החיים במקסיקו, עם שיא בגילאי שבעים.

החוקרים כותבים כי שיעורי התמותה במחקר הנוכחי מהווים את קצה הקרחון של בעיה רחבה יותר. הם מציינים כי מחקר קודם מצא קשר בין צריכת אלכוהול ובין מצבים רבים אחרים, כולל מחלות לב, סוכרת, שחפת והפרעות פסיכיאטריות.

המחקר הנוכחי לא נועד להעריך את ההשפעה המלאה של צריכת אלכוהול אלא רק להדגים כמה מקרי תמותה מיוחסים במלואם לצריכת אלכוהול. מספר מקרי התמותה להם אלכוהול תרם צפוי להיות הרבה יותר גבוה.

Addiction. Published online January 14, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה