קרדיולוגיה

טיפול בטיקגרלור+אספירין עד לניתוח קרדיאלי קשור לדימומים רבים יותר בהשוואה לטיפול בקלופידוגרל+אספירין (Eur J Cardiothorac Surg)

מטופלים העוברים ניתוח קרדיאלי אשר טופלו עד הניתוח ב- ticagrelor  (ברלינטה) + אספירין סובלים מאיבוד דם רב יותר ושימוש בתכשירי דם חליפיים גדול יותר, וכן זקוקים גם ליותר ניקורי חזה ,  בהשוואה למטופלים בקלופידוגרל ואספירין .

ברקע למאמר מציינים המחברים כי טיקגרלור הוא חוסם חדש של הרצפטור P2Y12  הנמצא בשימוש במטופלים עם אירוע כלילי חד (ACS ) ומטופלים העוברים התערבות מילעורית כלילית (PCI ) . הם מציינים גם כי בשונה מקלופידוגרל, לטיקגרלור זמן פעולה מהיר יותר ולכן נראה שתפקודי הטסיות מתאוששים מהר יותר לאחר הפסקת הטיפול. כמו כן, הם מוסיפים, לעיתים לא ניתן להפסיק את הטיפול בתרופות נוגדות טסיות אלה לפני ביצוע ניתוח מעקפים (CABG ) בשל הסיכון לפקקת בסטנט (סטנט תרומבוזיס) במקרה של ניתוח חירום.

בשל כך, ביקשו החוקרים לבחון אם שימוש בטיקגרלור לפני הניתוח משפיע על התוצאות הקליניות של מטופלים אלה.

החוקרים עקבו אחר 32 מטופלים שקיבלו עד הניתוח הקרדיאלי טיקגרלור+אספירין בהשוואה ל-49 מטופלים בקלופידוגרל +אספירין , בין ינואר 2012 עד דצמבר 2012. המחקר תוכנן כמחקר רטרוספקטיבי תצפיתי. תקופת התצפית החלה במועד הניתוח והסתיימה לאחר 3 ימים.

החוקרים מדווחים כי הנתונים והמאפיינים של המטופלים לפני הניתוח ובמהלכו היו דומים בין שתי הקבוצות. במהלך 24 השעות הראשונות, החציון של איבוד דם היה 850 מ”ל (בטווח 780-1600) בקבוצת הטיקגרלור לעומת 680 מ”ל (בטווח 400-860) בקבוצת הקלופידוגרל (P = 0.0006 ).

מעבר לכך , חציון השימוש בעירוי תאי דם אדומים, טסיות, ושימוש בריכוז פרותרומבין מורכב, ופיברינוגן היו גבוהים יותר באופן מובהק סטטיסטי בקבוצת הטיקגרלור בהשוואה לקבוצת הקלופידוגרל.

עם זאת, לא היה הבדל מובהק סטטיסטי בין שתי הקבוצות באשר לצורך בטיפול נמרץ ומשך אישפוז, צורך בהנשמה מכנית, פגיעה כלייתית אקוטית ותמותה. לעומת זאת, הייתה נטיה ליותר צורך בניקורי חזה בשל דימומים בקבוצת הטיקגרלור (P = 0.0632 ).

החוקרים מסכמים כי טיפול בטיקגרלור + אספירין עד לניתוח הקרדיאלי קשור באופן מובהק לאיבוד דם רב יותר ולשימוש רב יותר במוצרי דם, גורמי קרישה וניקורי חזה בהשוואה לטיפול בקלופידוגרל+אספירין.

Eur J Cardiothorac Surg.2014 Jan 12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה